PMK
Po długim okresie kryzysu koreańska stocznia Hyundai Heavy Industries (HHI) w końcu może się cieszyć z prawdziwego strumienia zamówień. W tym roku armatorzy zakontraktowali tam budowę 62 nowych statków o wartości 3,8 mld dolarów.
Liczba zamówień wzrosła aż o 500 proc. w porównianiu do pierwszych 6 miesięcy 2016 roku, kiedy zakontraktowano tylko 12 jednostek. Tylko w maju HHI wywalczyła 20 kontraktów o wartości 1,3 mld dolarów. Dodatkowo w przypadku wykorzystania wszystkich dodatkowych opcji liczba jednostek wzrośnie do 29, a wartość zamówień do 1,9 mld dolarów.
Obecnie stocznia już przekroczyła połowę swojego celu, który zakładał uzyskanie w 2017 roku kontraktów o wartości 7,5 mld dolarów. Dwie trzecie zamówionych statków to tankowce o nośności ponad 100 tys. dwt, co stanowi połowe VLCC (największych tankowców) zamówionych na świecie.
- Biorąc pod uwagę dotychczasowe zapytania o VLCC i tankowce LNG, nasze prognozy odnośnie zamówień zostaną w tym roku przekroczone – czytamy w oświadczeniu HHI.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza