Stocznia Fincantieri we włoskim Monfalcone zwodowała MSC Seashore – najdłuższy (339 metrów) wycieczkowiec we flocie MSC Cruises. Jednostka ma zostać dostarczona w lipcu 2021 roku.
MSC Seashore jest trzecim z czterech statków klasy Seaside, po MSC Seaside i MSC Seaview, które zwodowano odpowiednio w 2017 i 2018 roku.
Giuseppe Bono, dyrektor generalny Fincantieri, powiedział, że MSC Seashore stanie się nowym okrętem flagowym MSC Cruises.
- Niepewna sytuacja, której doświadczamy na całym świecie, dodaje do dzisiejszego dnia jeszcze większej wartości, co dobrze wróży nie tylko MSC Cruises i naszej firmie, ale całej branży wycieczkowej - dodał.
- MSC Seashore będzie w rzeczywistości największym i najbardziej innowacyjnym statkiem wycieczkowym, jaki kiedykolwiek zbudowano we Włoszech, wyposażonym w najnowszą i najbardziej zaawansowaną obecnie technologię środowiskową. Będzie również jednym z dwóch nowych statków, które otrzymamy w 2021 roku - powiedział Pierfrancesco Vago, prezes wykonawczy MSC Cruises.
MSC Cruises wznowiło żeglugę we Włoszech, a MSC Grandiosa wypłynął z Genui 17 sierpnia, jako pierwszy ze statków tej firmy, który wrócił do służby po przerwie spowodowanej pandemią COVID-19.
Statek o tonażu 169 500 GT i maksymalnej pojemności 5 877 gości zostanie wyposażony w system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) redukujący tlenek azotu o 90 procent oraz zaawansowany system oczyszczania ścieków (AWTS).
Statek będzie również wyposażony w systemy zasilania z lądu na statek, które łączą zadokowany statek wycieczkowy z lokalną siecią energetyczną portu, aby jeszcze bardziej zmniejszyć emisje do powietrza.
MSC Cruises ma obecnie w portfelu zamówień trzy statki napędzane LNG, z których jeden jest obecnie w budowie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów