18 października 2024 roku zakończyła się rozbudowa terminalu intermodalnego w Radomsku. Przebudowa tego kluczowego obiektu Loconi Intermodal trwała 18 miesięcy, a generalnym wykonawcą modernizacji była spółka Atlas Ward.
Terminal po modernizacji praktycznie podwoił swoje zdolności operacyjne oraz zyskał możliwość obsługi kontenerów typu reefer i naczep oraz nadwozi wymiennych.
- Zakończenie modernizacji naszego terminalu w Radomsku to kolejne ważne wydarzenie w rozwoju Loconi w tym roku. W związku z przeprowadzoną inwestycją terminal w Radomsku stał się jednym z zaledwie osiemnastu lądowych terminali w Polsce o powierzchni przekraczającej 1 hektar, z pełnymi możliwościami obsługi ładunków kontynentalnych, co plasuje nas w czołówce najnowocześniejszych i najbardziej strategicznych obiektów w kraju - mówi Lidia Dziewierska, Prezes Zarządu Loconi Intermodal SA
Terminal w Radomsku jest jednym z dwunastu terminali w Polsce, które posiadają regularne połączenia kolejowe z polskimi portami morskimi oraz jedyny taki obiekt w promieniu ok. 100 kilometrów.
- Inwestycja pozwala nam na otwarcie nowych kierunków transportowych oraz daje możliwość obsługi takich połączeń dla zewnętrznych partnerów. Warto dodać, że terminale intermodalne, takie jak nasz obiekt w Radomsku, będą odgrywać kluczową rolę w rozwoju zielonych korytarzy transportowych i transformacji transportu lądowego związanej z przenoszeniem ładunków z dróg na kolei w tej części Europy. Na terminale intermodalne należy patrzeć jak na współczesne węzły komunikacyjne łączące transport kolejowy, drogowy i morskie łańcuchy dostaw. Dołożymy starań, aby ten terminal umożliwił rozwój zielonych łańcuchów dostaw dla okolicznych przedsiębiorców, przyczyniając się do wzrostu gospodarczego regionu i kraju - dodaje.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął