• <
ATC_CARGO_TOP

Wykonawca przekopu Mierzei wzmocnił ochronę. Poszukiwacze bursztynu wchodzą nielegalnie na plac budowy

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Wykonawca przekopu Mierzei wzmocnił ochronę. Poszukiwacze bursztynu wchodzą nielegalnie na plac budowy
Wykonawca przekopu Mierzei wzmocnił ochronę. Poszukiwacze bursztynu wchodzą nielegalnie na plac budowy - GospodarkaMorska.pl
Fot. pixabay

ac

10.05.2021 Źródło: PAP

Wykonawca przekopu przez Mierzeję Wiślaną wzmocnił ochronę obiektu, tak by na plac budowy nie wchodzili poszukiwacze bursztynu. W czasie weekendu osoby nieuprawnione wchodziły w rejon prac pogłębiarskich, by w urobku szukać bursztynu.

Jak przekazała w poniedziałek Magdalena Skorupka-Kaczmarek, przedstawicielka wykonawcy przekopu spółki NDI, w budowanym kanale żeglugowym oraz w rejonie nabrzeża południowego trwają prace pogłębiarskie. Polegają one na wydobyciu piasku z dna wykonywanego kanału. Urobek z pracy pogłębiarki usuwany jest w pobliże falochronu zachodniego.

– W ciągu ostatnich kilku dni w sąsiedztwie budowy pojawiły się osoby, które poszukiwały ewentualnego bursztynu. Ochrona budowy upominała wszystkich, którzy bezprawnie przechodzili na teren budowy. W momencie, gdy polecenia ochrony były ignorowane powiadomiona została m.in policja – wyjaśniła.

Wskazała, że policja w miniony weekend dwukrotnie interweniowała na terenie prac. Wykonawca przekazał, że budowa jest monitorowana i monitoring zostanie przekazany służbom, by osoby, które złamały prawo mogły być zidentyfikowane.

Aktualnie wykonawca wzmocnił ochronę budowy w rejonie miejsca zrzutu materiału. Odbyło się także spotkanie z przedstawicielami policji i uzgodniono obecność patrolu w rejonie budowy do momentu zakończenia obecnego etapu prac pogłębiarskich - podała Skorupka-Kaczmarek.

Przypomniała, że wejście osób nieuprawnionych na teren budowy jest zabronione, niebezpieczne i każdorazowo będzie zgłaszane do wiadomości odpowiednich służb.

Regionalna telewizja pokazała, jak przez ostatnie dni na plac budowy przekopu od strony plaży w Kątach Rybackich ściągają poszukiwacze bursztynu. Ubrani w wodery, z lampami UV i podbierakami czekają, aż z rury wyrzucającej urobek z dna, wypłynie bursztyn.

Całkowita długość nowej drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga to blisko 23 kilometry. Samo przejście przez Zalew Wiślany wyniesie nieco ponad 10 kilometrów, po rzece Elbląg – także ponad 10 kilometrów, a pozostałe ok. 2,5 km to odcinek, na który złożą się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Kanał, jak i cały tor wodny, będą miały 5 m głębokości.


Źródło:
PAP
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32908,00 $ tona 0,27% 10 cze
 Cynk 2965,00 $ tona -1,03% 10 cze
 Aluminium 2470,00 $ tona 0,45% 10 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.