Wykonawca przekopu przez Mierzeję Wiślaną wzmocnił ochronę obiektu, tak by na plac budowy nie wchodzili poszukiwacze bursztynu. W czasie weekendu osoby nieuprawnione wchodziły w rejon prac pogłębiarskich, by w urobku szukać bursztynu.
Jak przekazała w poniedziałek Magdalena Skorupka-Kaczmarek, przedstawicielka wykonawcy przekopu spółki NDI, w budowanym kanale żeglugowym oraz w rejonie nabrzeża południowego trwają prace pogłębiarskie. Polegają one na wydobyciu piasku z dna wykonywanego kanału. Urobek z pracy pogłębiarki usuwany jest w pobliże falochronu zachodniego.
– W ciągu ostatnich kilku dni w sąsiedztwie budowy pojawiły się osoby, które poszukiwały ewentualnego bursztynu. Ochrona budowy upominała wszystkich, którzy bezprawnie przechodzili na teren budowy. W momencie, gdy polecenia ochrony były ignorowane powiadomiona została m.in policja – wyjaśniła.
Wskazała, że policja w miniony weekend dwukrotnie interweniowała na terenie prac. Wykonawca przekazał, że budowa jest monitorowana i monitoring zostanie przekazany służbom, by osoby, które złamały prawo mogły być zidentyfikowane.
Aktualnie wykonawca wzmocnił ochronę budowy w rejonie miejsca zrzutu materiału. Odbyło się także spotkanie z przedstawicielami policji i uzgodniono obecność patrolu w rejonie budowy do momentu zakończenia obecnego etapu prac pogłębiarskich - podała Skorupka-Kaczmarek.
Przypomniała, że wejście osób nieuprawnionych na teren budowy jest zabronione, niebezpieczne i każdorazowo będzie zgłaszane do wiadomości odpowiednich służb.
Regionalna telewizja pokazała, jak przez ostatnie dni na plac budowy przekopu od strony plaży w Kątach Rybackich ściągają poszukiwacze bursztynu. Ubrani w wodery, z lampami UV i podbierakami czekają, aż z rury wyrzucającej urobek z dna, wypłynie bursztyn.
Całkowita długość nowej drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga to blisko 23 kilometry. Samo przejście przez Zalew Wiślany wyniesie nieco ponad 10 kilometrów, po rzece Elbląg – także ponad 10 kilometrów, a pozostałe ok. 2,5 km to odcinek, na który złożą się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Kanał, jak i cały tor wodny, będą miały 5 m głębokości.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął
TransLogistica Poland 2025. Polskie porty pod wspólną marką Ports of Poland