Dokładnie 20 lat temu na Terminalu w Brzegu Dolnym PCC Intermodal sformowało swój pierwszy pociąg intermodalny. Na niniejszym pociągu z Brzegu Dolnego do terminalu VGN w Świnoujściu przewieziono kontenery armatora P&O Nedlloyd.
Pierwszymi załadowcami, którzy skorzystali z nowo uruchomionego serwisu były Zakłady Chemiczne grupy PCC – Rokita oraz Cargill. Pociąg, prowadzony przez maszynistów spółki PCC Kolchem, obsługiwała lokomotywa spalinowa BR 232.
To wówczas rodziło się wielkie marzenie PCC Intermodal o regularnej, gęstej sieci połączeń intermodalnych. Marzenie, które dzięki pracy zgranego zespołu, środkom z funduszy unijnych, zaufaniu pierwszych klientów, a w końcu ogromnej determinacji i konsekwencji, udało się zrealizować.
Spółka PCC Intermodal SA jest dziś wiodącym operatorem intermodalnym w
Polsce. Rocznie organizuje ponad 6 tys. pociągów kontenerowych. Jej sieć
połączeń zasięgiem obejmuje nie tylko najważniejsze regiony w kraju,
ale również wiele zagranicznych relacji, w tym m.in. Niemcy, Holandię,
Belgię i Ukrainę. Operator dysponuje jednymi z najnowocześniejszych
terminali intermodalnych w Europie, planuje kolejne inwestycje na
Pomorzu oraz na wschodzie kraju. Spółka jest licencjonowanym
przewoźnikiem kolejowym, posiada flotę lokomotyw, wagonów, naczep
pod-kontenerowych, samochodów
i kontenerów 45 ft HC PW.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął