Gdański Naftoport z Grupy PERN pod kierownictwem Andrzeja Brzózki kolejny rok z rzędu osiągnął rekord przeładunków paliw. Już w pierwszym półroczu 2023 przeładował prawie 18 mln ton ropy naftowej i paliw, o dwie trzecie więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Rekordowe obroty pobudzają apetyt na więcej.
O sukcesie przedsiębiorstwa naftowego wspomniał na swoich mediach społecznościowych Tomasz Lisiecki, CEO Centrum Nowych Kompetencji. Podkreśla, że jest to niezwykle ważne dla bezpieczeństwa rynku energii tej części Europy. Centrum Nowych Kompetencji (CNK) i Naftoport wspólnie wspierają nowoczesną edukację, przyciągając na rynek pracy nowych pracowników. Lisiecki dziękuje uczniom szkół zawodowych za pomoc w zdobyciu nowych umiejętności i uprawnień do obsługi ciężkich maszyn, co jest dużym wsparciem dla logistyki portowej.
W poprzednim roku terminal przeładował rekordowe 24,5 mln ton produktów (które przypłynęły na 363 statkach), z czego znaczną większość stanowiła ropa. Natomiast w tym roku Naftoport zanotował kolejne rekordy. W samym maju 2023, który okazał się być rekordowym miesiącem, przeładowano 3,4 mln ropy i paliw i obsłużono 41 zbiornikowców. Co ciekawe, wolumeny przeładunków nieustannie rosną – jeszcze do niedawna rekordowym miesiącem dla Naftoportu był wrzesień 2022, kiedy przez terminal przeszło 2,6 mln ton ładunków, potem rekord był bity kolejno przez styczeń 2023 (3 mln ton), marzec 2023 (3,2 mln ton), następnie wspomniany maj 2023.
Naftoport Sp. z o.o. wykonuje przeładunki ropy naftowej i produktów ropopochodnych w Porcie Gdańsk. Spółka stanowi istotny element logistyki dostaw ropy naftowej dla polskich i niemieckich rafinerii oraz eksportu ropy z kierunku rosyjskiego.
Naftoport pozostaje wyłącznym właścicielem infrastruktury portowej, złożonej z obiektów hydrotechnicznych wraz z urządzeniami do cumowania statków i instalacjami technologicznymi, czterech stanowisk przeładunkowych o potencjale przeładunkowym 34 mln. ton ropy naftowej i produktów ropopochodnych rocznie
"Puls Biznesu": zarząd Morskiego Portu Gdynia unieważnił przetarg na dzierżawę terminala
Dennis Tetzlaff objął funkcję dyrektora operacyjnego ds. floty w Stena Line
Na Ukrainę wróciły regularne połączenia feederowe
Estonia równie popularna co Polska. Zaawizowano ponad 100 zawinięć wycieczkowców
Pierwszy statek przy Nabrzeżu Dąbrowieckim w Porcie Szczecin
W 2023 r. obrót ładunków w polskich portach wzrósł o 14,3 proc.