Norweski Port Karmsund Havn IKS właśnie podpisał kontrakt na drugi żuraw portowy Liebherr LHM 550.
3 lata temu Karmsund Havn zamówił swój pierwszy mobilny żuraw portowy LHM 550, firmy Liebherr. Maszyna dostarczona 2 lata temu mocno rozwinęła pracę portu, teraz, aby sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu, zamawiany jest kolejny LHM 550. Drugi żuraw umożliwi terminalowi Haugesund Cargo podnoszenie do 308 ton ciężaru co ma ogromne znaczenie dla rozwijającej się morskiej energetyki wiatrowej.
Biznes w Haugesund Cargo Terminal kwitnie
Ten dynamiczny rozwój portu Karmsund jest ściśle powiązany z zakupem mobilnego żurawia portowego Liebherr LHM 550 w 2019. Zakupiony żuraw pozwolił na rozkwit obsługi kontenerów i ciężkich ładunków.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszego LHM 550 i naszej współpracy z Liebherr. Pierwszy żuraw miał znacznie większą efektywność niż oczekiwano. Inwestycja w drugi LHM 550, po zaledwie 2 latach pracy z pierwszym, dużo mówi o rozwoju terminala, a także o naszych wzrastających oczekiwaniach - informuje Tore Gautesen, Dyrektor Portu Karmsund.
Podwójna moc dla morskiej energetyki wiatrowej
Port Karmsund jest jednym z największych portów w regionie, a teraz chce zostać głównym portem w Norwegii. Z tego powodu zdecydowano o zamówieniu kolejnego mobilnego żurawia portowego LHM 550 firmy Liebherr Maritime w Rostocku w Niemczech. Nowy dźwig jest potrzebny do stale rozwijającego się biznesu cargo i do kwitnącego boomu związanego z morską energetyką wiatrową. Dużym atutem jest możliwość wykorzystania obu dźwigów do wind tandemowych, a tym samym do podwojenia całkowitego udźwigu żurawia.
- Jesteśmy głęboko zaangażowani w rynek projektów i dysponujemy najlepszym sprzętem do podnoszenia ciężarów w Norwegii. Inwestycja w drugi żuraw zwiększa nasze możliwości podczas przeładunku modułów do morskich turbin wiatrowych, ponieważ połączone dźwigi oferują łączną zdolność produkcyjną 308 ton - kontynuuje Tore Gautesen.
Napęd elektryczny zapewniający zerową emisję
Żuraw portowy będzie zasilany energią elektryczną, ponieważ zgodnie z wizją władz portowych, Karmsund powinien w miarę możliwości funkcjonować zgodnie z zasadami „Lean - Clean - Green”.
Żuraw będzie mógł obsługiwać cały obszar doków w Husøy i jest przystosowany do obsługi kontenerów czy ładunków masowych.
- Nowy mobilny żuraw portowy, podobnie jak pierwszy, będzie zasilany energią elektryczną. Jest to zgodne z naszym celem by być zielonym, ekologicznym portem - dodaje Tore Gautesen.
Nowa maszyna ma maksimum udźwigu do 154 ton i maksymalny wysięg 54 metry. Po zakończeniu montażu dźwig zostanie wysłany w marcu z Rostocku w Niemczech do Karmsund w Norwegii.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął