Hyundai Mipo Dockyard (HMD) dostarczył pierwszy średniej wielkości gazowiec LNG norweskiemu armatorowi Knutsen.
Jednostka o nazwie Ravenna Knutsen będzie ma 180 metrów długości i 28,4 metrów szerokości. Gazowiec może przewieźć naraz 13 tys. ton LNG i ma świadczyć usługi dostaw skroplonego gazu ziemnego głównie w rejonie Morza Śródziemnego od trzeciego kwartału 2021 roku.
Statek jest wyposażony w trzy dwuskrzydłowe zbiorniki ładunkowe o pojemności 10 100 m3, wykonane ze stali niskostopowej 9% Ni. Jednostka może spełniać bardziej rygorystyczne międzynarodowe przepisy morskie i znacznie zwiększyć wydajność operacyjną dzięki wysokowydajnemu dwupaliwowemu silnikowi Win GD.
Rynek zbiornikowców LNG tradycyjnie koncentruje się na dużych statkach o pojemności co najmniej 160 tys. metrów sześciennych, ale rosnące zapotrzebowanie na LNG jako paliwo przyjazne dla środowiska oraz rozwijająca się infrastruktura bunkrowania pobudziły szybki rozwój segment małych tankowców LNG.
Clarksons Research, oczekuje, że średnie roczne zamówienia na małe i średnie gazowce LNG przyniosą trwały wzrost do 20 statków w ciągu pięciu lat, począwszy od 2021 r.
Australia planuje nowy terminal kontenerowy
Rosja chce Arktyki na własność
A. Gembicka: skierowałam pismo do służb w sprawie dzierżawy terminala zbożowego w Gdyni
Przedstawiciele Portu Gdańsk z wizytą w największym duńskim terminalu kontenerowym
Zełeński: Dzięki wygranej bitwie o Morze Czarne Ukraina przetransportowała prawie 7,5 mln ton ładunków
Największe wzrosty pośród unijnych portów w Gdańsku; sytuacja wszystkich poprawia się po pandemii