Zmalała liczba pchaczy, holowników oraz barek używanych w żegludze śródlądowej w ubiegłym roku. Przybyło natomiast statków pasażerskich wykorzystywanych do celów turystycznych - wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego.
Jak informuje GUS, liczba pchaczy oraz holowników stanowiących tabor holowniczy żeglugi śródlądowej wyniosła na koniec ubiegłego roku 179 sztuk, czyli o 22 mniej niż w roku poprzednim. Zmalała również liczba barek z własnym napędem - o dziewięć jednostek (do 80) oraz barek bez własnego napędu (barki do pchania) - o 60 jednostek (do 402).
Według GUS tendencja wzrostowa widoczna jest w przypadku taboru pasażerskiego, w skład którego w 2019 r. wchodziło 130 statków pasażerskich, czyli o siedem więcej niż rok wcześniej, co jest związane z rozwojem tej formy usług turystycznych.(PAP)
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął