Stocznia Karstensen Shipyard Poland zwodowała kolejną jednostkę rybacką. To już piąte wodowanie w gdyńskiej stoczni w tym roku.
Wodowanie kadłuba odbyło się dwuetapowo. Najpierw kadłub za pomocą wózków samojezdnych został przetransportowany z nabrzeża na pontono-dok, na którym został przeholowany do Nabrzeża Rumuńskiego, którego głębokość pozwoliła na zanurzenie doku i zwodowanie jednostki. Operacja zakończyła się w godzinach popołudniowych 8 września.
Statek rybacki Borkur zbudowany dla islandzkiego armatora Sildarvinnslan ma 88,2 metry długości, 16,60 metrów szerokości oraz 9,6 maksymalnego zanurzenia. Jednostka wyposażona jest w 2 silniki Rolls Royce o mocy 3344 kW każdy. Projekt statku wykonało biuro Karstensens Skibsværft A/S a portem macierzystym będzie położony na północy Islandii Akeurey.
Obecnie w stoczni Karstensen Shipyard Poland prowadzone są prace nad kilkoma kolejnymi projektami. Zagospodarowanie tylu budów statków w krótkim okresie czasu to duże wyzwanie produkcyjne oraz logistyczne. Tylko w czerwcu Karstensen zwodował w Gdyni aż trzy jednostki. Kolejne wodowanie planowane jest na październik.
Karstensen Shipyard Poland to spółka zależna duńskiej stoczni Karstensens Skibsværft A/S. Stocznia buduje statki w Porcie Gdynia w nowoczesnym zakładzie produkcyjnym pozyskanym od Vistal Offshore. Znajduje się on przy Nabrzeżu Indyjskim, a do eksploatacji został oddany w 2013. Jest on dostosowany do produkcji kadłubów, składa się z dwóch dobrze wyposażonych, nowoczesnych hal o wymiarach: 200x30x30m oraz 150x30x20 m, a także z przyległych biur i zaplecza dla personelu. Karstensen oficjalnie przejął zakład 1 lipca 2018 r., na mocy umowy o trzyletniej dzierżawie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów