Od stycznia do września 2022 w portach przeładowano 83,7 mln ton ładunków, co oznacza wzrost o 18,5 proc. rdr - podał Główny Urząd Statystyczny.
Według GUS zwiększyły się przeładunki ładunków masowych ciekłych (o 31,0 proc., w tym ropy naftowej łącznie z przetworami naftowymi o 31,8 proc.) oraz po spadkach obserwowanych przed rokiem – ładunków masowych suchych (o 29,8 proc., w tym węgla i koksu o 99,6 proc.).
W samym wrześniu obroty ładunkowe w portach morskich wyniosły 10,3 mln ton, tj. o 34,9 proc. więcej niż rok wcześniej.
Wzrost obrotów ładunków masowych ciekłych wyniósł 68,4 proc., w tym przeładunek ropy naftowej łącznie z przetworami naftowymi wzrósł o 76,5 proc.
Zwiększyły się obroty ładunków masowych suchych o 56,2 proc., w tym węgla i koksu o 265,9 proc.
Fot. Depositphotos
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów