• <
nauta_2024

Vard zbuduje zaawansowany trawler rybacki dla Havbryn AS

rk

06.06.2024 17:17 Źródło: Vard, Fincantieri
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Vard zbuduje zaawansowany trawler rybacki dla Havbryn AS
Fot. Vard

Vard, norweska spółka zależna Grupy Fincantieri, podpisała umowę na zaprojektowanie i budowę trawlera dla norweskiej firmy Havbryn AS, będącej częścią Strand Rederiet, jednej z największych rodzinnych firm rybackich w Norwegii.

Nowy statek będzie projektem trawlera VARD 8 02, wyposażonym w zaawansowaną technologię zapewniającą oszczędność paliwa i przyjazne dla środowiska operacje. Kładąc duży nacisk na jakość połowów, bezpieczeństwo załogi i zrównoważone operacje, jednostka będzie wyposażona w najbardziej wydajną technologię, która pozwoli wydobyć połów na brzeg przy minimalnym wpływie na środowisko. Statek będzie miał 80,4 metra długości i 16,7 metra szerokości, wzmocniony lodem kadłub i układ napędowy zgodny z normami DNV Silent F. Statek będzie wyposażony w zaawansowany system przetwarzania H/G, przestronne ładownie na produkty chłodzone i mrożone oraz zbiorniki dla biomasy.

- Nowa jednostka zastąpi obecny statek Havbryn, który został zbudowany w stoczni Tersan w Turcji w 2013 roku. Statek ten ma 69,9 metra długości i 15,4 metra szerokości i produkuje cięte patroszone ryby oraz posiada fabrykę mączki rybnej i oleju. Havbryn AS jest częścią Strand Rederiet, która jest jedną z największych rodzinnych firm rybackich w Norwegii. Cieszymy się, że podpisaliśmy umowę z lokalną firmą, która tworzy również efekt domina dla lokalnych dostawców morskich - podkreśliła Astrid L. Strand, prezes Havbryn.

Dla stoczni priorytetem ma być bezpieczeństwo oraz komfort pracy załogi dzięki nowoczesnym pomieszczeniom mieszkalnym, przestrzeniom wspólnym i siłowni. Konstrukcja kabin ma zapewnić redukcję hałasu. Statek będzie wyposażony w system magazynowania energii SeaQ firmy Vard Electro, zwiększający wydajność energetyczną i redukujący emisje dzięki hybrydowemu napędowi spalinowo-elektrycznemu. Zapewni to ekologiczność działań prowadzonych na morzu w myśl dekarbonizacji rybołówstwa.

Dostawa nowego trawlera jest planowana na III kwartał 2026 roku. Kadłub zostanie zbudowany w jednej ze stoczni Vard w Rumunii, a wyposażenie i uruchomienie zostanie zakończone w Norwegii.

etmal_790x120_gif_2020
CRIST 35 LAT

Dziękujemy za wysłane grafiki.