Unity Line Limited oraz Polska Żegluga Bałtycka mają w planach utworzenie wspólnej spółki, poprzez przystąpienie Unity Line do spółki Polskie Promy - poinformował w dzisiejszym komunikacie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
“Zamierzona koncentracja nastąpi w formie utworzenia wspólnego przedsiębiorcy przez Unity Line Limited z siedzibą w Limassol na Cyprze (“Unity Line”) oraz Polską Żeglugę Bałtycką z siedzibą w Kołobrzegu (“PŻB”), poprzez przystąpienie Unity Line do utworzonej w tym celu przez PŻB spółki Polskie Promy z siedzibą w Szczecinie” - napisano w komunikacie.
Jak informuje UOKiK Unity Line należy do grupy kapitałowej tworzonej przez przedsiębiorstwo państwowe Polska Żegluga Morska. Jest to wiodąca i największa grupa armatorska w Polsce i jeden z większych w Europie i na świecie morskich przewoźników suchych ładunków masowych.
PŻB jest jednoosobową spółką Skarbu Państwa i stoi na czele tworzonej przez siebie grupy kapitałowej PŻB, będącej właścicielem i armatorem promów morskich.
Przedsiębiorcy uczestniczący w koncentracji prowadzą żeglugę promową na Bałtyku (Unity Line pod marką Unity Line i PŻB pod marką Polferries). Polskie Promy mają być przedsiębiorcą powołanym do pozyskania finansowania, a następnie zamówienia i nadzoru budowy promów morskich typu ro-pax (promy towarowo-pasażerskie).(PAP)
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny