Niemiecka stocznia Ulstein pozyskała kontrakt z duńskim armatorem Esvagt. Na jego mocy producent przebuduje dwa zaopatrzeniowce offshore na jednostki ratunkowe ERRV.
Stocznia Ulstein poinformowała, że przebuduje jednostki Hermit Fighter i Hermit Prosper na statki ratunkowe ERRV (Emergency Response Rescue Vessels) i zaopatrzy je w zasilanie hybrydowe zasilanie akumulatorowe.
Tym samym statki wrócą do stoczni Ulstein, bo tam zostały zbudowane. Prace inżynieryjne nad ich konwersją już się rozpoczęły. Jednostki spodziewane są w niemieckiej stoczni w październiku 2021 roku.
Prace obejmą przygotowanie pokładówki z akumulatorami i jednostką wsparcia sieci dla zasilania hybrydowego, przystosowanie zbiorników metanolu do przewozu cieczy. Na pokładzie głównym instalowane będą pokładówki ze strefami ratowniczymi i nowymi szybkimi łodziami ratowniczymi.
Rolf Ottar Rovde, dyrektor ds. sprzedaży w Ulstein Power & Control wspomina, że statki po zmianach będą bardziej ekologiczne i dostosowane do współczesnych wymagań. – Ta modernizacja zmniejszy zużycie paliwa i emisję gazów, a jednocześnie wydłuży eksploatację silników diesela – dodał Rovde.
Obie jednostki spędzą w stoczni Ulstein Verft po sześć tygodni. Montaż i uruchomienie systemu hybrydowego zostało zaplanowane na wiosnę 2022.
Hermit Fighter i Hermit Prosper powstały w Ulstein w 2012 roku. To pierwsze jednostki konstrukcji oznaczonej jako PX121 zaprojektowanej przez Ulstein Design & Solutions.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek