Niemiecka stocznia Ulstein pozyskała kontrakt z duńskim armatorem Esvagt. Na jego mocy producent przebuduje dwa zaopatrzeniowce offshore na jednostki ratunkowe ERRV.
Stocznia Ulstein poinformowała, że przebuduje jednostki Hermit Fighter i Hermit Prosper na statki ratunkowe ERRV (Emergency Response Rescue Vessels) i zaopatrzy je w zasilanie hybrydowe zasilanie akumulatorowe.
Tym samym statki wrócą do stoczni Ulstein, bo tam zostały zbudowane. Prace inżynieryjne nad ich konwersją już się rozpoczęły. Jednostki spodziewane są w niemieckiej stoczni w październiku 2021 roku.
Prace obejmą przygotowanie pokładówki z akumulatorami i jednostką wsparcia sieci dla zasilania hybrydowego, przystosowanie zbiorników metanolu do przewozu cieczy. Na pokładzie głównym instalowane będą pokładówki ze strefami ratowniczymi i nowymi szybkimi łodziami ratowniczymi.
Rolf Ottar Rovde, dyrektor ds. sprzedaży w Ulstein Power & Control wspomina, że statki po zmianach będą bardziej ekologiczne i dostosowane do współczesnych wymagań. – Ta modernizacja zmniejszy zużycie paliwa i emisję gazów, a jednocześnie wydłuży eksploatację silników diesela – dodał Rovde.
Obie jednostki spędzą w stoczni Ulstein Verft po sześć tygodni. Montaż i uruchomienie systemu hybrydowego zostało zaplanowane na wiosnę 2022.
Hermit Fighter i Hermit Prosper powstały w Ulstein w 2012 roku. To pierwsze jednostki konstrukcji oznaczonej jako PX121 zaprojektowanej przez Ulstein Design & Solutions.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek