W poniedziałek na pokładzie promu Napoles linii Baleària Shipping Company, który zacumował w hiszpańskim porcie Algeciras doszło do śmierci 40-letniego marynarza. Incydent skłonił związek zawodowy do wszczęcia dochodzenia i apelu o pilną poprawę polityk bezpieczeństwa zawodowego.
Firma żeglugowa Baleària wydała oficjalne oświadczenie, potwierdzając, że wieczorem 5 lutego, zaraz po zadokowaniu statku, załoga statku znalazła na pokładzie ciało zmarłego marynarza. W oświadczeniu wyrazili głębokie kondolencje i obiecali udzielić wsparcia rodzinie zmarłego. Ponadto, firma aktywowała wewnętrzne procedury i protokoły zapobiegania ryzyku oraz podjęła śledztwo mające na celu wyjaśnienie okoliczności tragedii.
Według informacji uzyskanych od przedsiębiorstwa, marynarza znaleziono nieprzytomnego i nieoddychającego w garażu po przybyciu do portu w Algeciras. Mimo natychmiastowej interwencji kapitana statku i służb medycznych, próby reanimacji niestety nie powiodły się.
Statek Napoles, zbudowany w 2002 roku i poddany modernizacji w latach 2018–2019, jest jednym z pierwszych zarejestrowanych na Cyprze pojazdów RoRo obsługiwanych przez Baleària na skroplony gaz ziemny. Osiąga długość 186 metrów i może pomieścić do 480 pojazdów, przewożąc jednocześnie do 1600 pasażerów na trasie Tanger–Algeciras.
Komisje Pracownicze (Comisiones Obreras lub CCOO) zgodziły się przeprowadzić dochodzenie i zbierać dane w imieniu związku, które posłużą do złożenia formalnej skargi. Media donoszą, że to już drugi tragiczny wypadek w regionie w 2024 roku, po czterech ofiarach śmiertelnych w miejscu pracy w 2023 roku w Algeciras.
Regionalny sekretarz ds. higieny pracy CCOO, José Gavilán, wypowiadając się na temat ogólnej sytuacji w 2023 r., na konferencji prasowej nazwał te zgony „niedopuszczalnymi”. Powiedział, że w 2023 r. w regionie odnotowano łącznie 3500 wypadków przy pracy. Obiecał, że jego agencja podejmie kroki mające na celu poprawę bezpieczeństwa w miejscu pracy.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów