Francuski gigant energetyczny Total dołączył do Mærsk Mc-Kinney Møller Center for Zero Carbon Shipping jako partner strategiczny. To część rozwoju swojego programu badawczo-rozwojowego dotyczący rozwiązań żeglugowych neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla.
Zlokalizowane w Kopenhadze centrum badawczo-rozwojowe to prywatna inicjatywa, uruchomiona przy wsparciu Fundacji A.P. Møllera, mająca na celu promowanie i wkład w dekarbonizację przemysłu morskiego.
Partnerstwo pozwoli Totalowi połączyć siły z największymi firmami z sektora, by rozwijać technologię nisko-węglowych alternatyw paliwowych oraz rozwiązań z zakresu neutralności węglowej. Jako członek rady doradczej, Total będzie dążył do zapewnienia strategicznych i technicznych wskazówek dotyczących rozwoju działalności centrum.
- Partnerstwo z Centrum Mærsk Mc-Kinney Møller jest całkowicie zgodne z naszym programem badawczo-rozwojowym dotyczącym paliw morskich, którego celem jest zerowa emisja dwutlenku węgla netto - skomentowała Marie-Noëlle Semeria, dyrektor ds. technologii Total.
- Jesteśmy bardzo dumni z tej nowej współpracy, zgodnie z naszą ambicją klimatyczną, aby osiągnąć zerowe emisję netto do 2050 roku… Centrum utoruje drogę do bardziej ekologicznej żeglugi z korzyścią dla całej branży, jak również dla naszych własnych działań czarterowych - zauważył Luc Gillet, starszy wiceprezes ds. transportu w Total Trading & Shipping.
- Jest nam niezmiernie miło powitać Total jako strategicznego partnera naszego centrum. Dekarbonizację żeglugi można osiągnąć jedynie poprzez wszechstronną współpracę między sektorami morskimi i energetycznymi. Przystępując do Centrum, wnoszą oni na pokład niezbędne doświadczenie i wiedzę, które przyczyniają się do tworzenia projektów i działań, które przyspieszą opracowywanie jutrzejszego rozwiązania - powiedział Bo Cerup-Simonsen, dyrektor generalny MærskMc-Kinney Møller Center.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów