PSA Mumbai ma stać się pierwszym w Indiach terminalem kontenerowym, który jest całkowicie zasilany bezemisyjną energią odnawialną. Odpowiada za to farma fotowoltaiczna o moc 7,8 MW, powstała we współpracy z O2 Power. Zdaniem spółki inwestycja pozytywnie wpłynie na ograniczenie emisji CO2 przez branżę portową.
Firma podkreśla, że ma być to "ogromny krok w kierunku bardziej ekologicznej przyszłości dla planety". Dąży przy tym do stania się wzorem w zakresie zrównoważonego rozwoju. Jest to efekt inwestycji w farmę fotowoltaiczną w zakresie współpracy i umowy zawartej w marcu ubr. z O2 Power, indyjską spółką zajmującą się energią odnawialną, należącą do EQT Infrastructure i Temasek. Wraz z jej oddaniem do użytku ma zapewniać w zamierzeniu pełne zapotrzebowanie terminala kontenerowego w energię elektryczną, redukując emisję CO2 o 10 000 ton rocznie i ponad 220 000 ton w całym planowanym okresie eksploatacji.
PSA Mumbai stawia sobie za cel redukcję emisji gazów cieplarnianych o 50% do roku 2033. Inne ważne inicjatywy, mające na celu osiągnięcie tego celu, obejmują elektryfikację transportu na dużą skalę. Planuje stworzenie zelektryfikowanej, bezemisyjnej linii kolejowej, zapewniając nieszkodliwy dla środowiska transport konenerów z portu Jawaharlal Nehru wgłąb kraju. Dzięki połączeniu tych inwestycji, w tym także rozbudowy elektrowni i zakupów zielonej energii spółka PSA Mumbai zamierza docelowo w pełni korzystać z energii odnawialnej.
Farma fotowoltaiczna jest zlokalizowana w Yavatmal w indyjskim stanie Maharasztra. Związana z nią elektrownia została połączona z PSA Mumbai za pośrednictwem Maharashtra State Electricity Distribution Company Limited (MSEDCL). Ponadto spółka PSA Mumbai podpisała protokół ustaleń z władzami portu Jawaharlal Nehru (JNPA) w sprawie współpracy w zakresie redukcji emisji CO2 na tym obszarze za pomocą rozwiązań opartych na "zielonej energii".
PSA Mumbai to terminal kontenerowy w porcie Jawaharlal Nehru (JNP) w Maharasztrze, największym i najważniejszym indyjskim punkcie przeładunków kontenerowych. Terminal jest połączony głównymi autostradami i sieciami kolejowymi z kluczowymi trasami w Maharasztrze, Gudżarat i Narodowym Regionie Stołecznym Indii. Obsługuje ważne ośrodki przemysłowe i produkcyjne oraz miasta w północno-zachodnich Indiach. W ramach obecnych inwestycji PSA Mumbai rozbudowuje obecnie użytkowane nabrzeże i miejsca do cumowania, aby zwiększyć możliwości przeładunkowe i móc przyjmować największe kontenerowce świata.
PSA International to międzynarodowa firma z główną siedzibą w Singapurze, zajmująca się przeładunkami kontenerowymi, do której należą terminale na całym świecie. Obejmuje to 160 obiektów w 42 krajach. To m.in. 60 terminali głębinowych, kolejowych i śródlądowych, a także podmioty powiązane w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw, logistyki, usług morskich i cyfrowych.
Turcja ogłasza blokadę handlową z Izraelem
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO
Do prokuratury w Szczecinie wpłynęło zawiadomienie dot. nieprawidłowości w zarządzie portów