15 stycznia wznowione zostanie układanie gazociągu Nord Stream 2 - podała w czwartek rosyjska agencja TASS, powołując się na komunikat Duńskiej Agencji Energii. Strona duńska poinformowała, że taki harmonogram prac otrzymała od operatora projektu.
Operator, spółka Nord Stream 2 AG, przekazał Duńskiej Agencji Energii nowy harmonogram prac w wyłącznej strefie ekonomicznej Danii. Przedstawienie takiego harmonogramu jest warunkiem kontynuowania projektu - podaje TASS.
"Wczoraj (6 stycznia) Duńska Agencja Energii otrzymała grafik dalszej budowy Nord Stream 2. Planowane jest wznowienie 15 stycznia 2021 r. prac w wodach duńskich przy układaniu gazociągu" - głosi komunikat służb prasowych duńskiego regulatora.
Wznowienie prac 15 stycznia 2021 r. zapowiadał wcześniej rosyjski portal gospodarczy RBK. Informował on, że tę datę podała Duńska Agencja Morska w komunikacie dla jednostek pływających. Prace przy układaniu dwóch nitek brakującego odcinka Nord Stream 2 będzie prowadził rosyjski statek Fortuna.
Rosyjska agencja RIA Nowosti, powołując się na dane serwisu MarineTraffic, śledzącego ruch jednostek morskich, podała w środę, że inny rosyjski statek wymieniany w kontekście dokończenia układania Nord Stream 2 - Akademik Czerski - powrócił, po postoju w pobliżu Kaliningradu, w rejon budowy gazociągu. Akademik Czerski był już w rejonie budowy, czyli niedaleko Bornholmu, przez kilka dni na początku grudnia 2020. Później jednak powrócił na wody rosyjskie i zakotwiczył niedaleko Kaliningradu - relacjonowała RIA Nowosti.
Odcinek Nord Stream 2 przebiegający w wodach Danii na południe od Bornholmu ma zostać połączony z krótszym odcinkiem, przebiegającym przez wody Niemiec, który - jak utrzymuje operator magistrali - został ukończony w ostatnich dniach grudnia 2020 r.
Pod koniec 2019 rok, wobec groźby sankcji USA, szwajcarska firma Allseas wycofała z Bałtyku oba swe statki do układania rurociągów. Rosja zapowiedziała ukończenie gazociągu własnymi siłami.
Poza rosyjskim Gazpromem w finansowaniu budowy Nord Stream 2 uczestniczy pięć zachodnich spółek energetycznych - niemieckie Uniper i Wintershall DEA, austriacka OMV, francuska Engie i Royal Dutch Shell.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii