Rada nadzorcza Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia (MSR Gryfia) zmieniła skład zarządu spółki; jej nowym prezesem został Marek Różalski poinformował w poniedziałek PAP członek rady Paweł Bakun.
Członkiem zarządu ds produkcji został Mariusz Ronewicz. W składzie zarządu pozostał Tomasz Łozowski - przedstawiciel pracowników.
Od grudnia ub.r. firma nie miała prezesa. Jego obowiązki pełnił przedstawiciel poprzedniej rady nadzorczej. Wcześniej prezesem była odwołana Hanna Hańć.
"Zadaniem nowego zarządu jest w pierwszym rzędzie opanowanie bieżącej sytuacji spółki, a w konsekwencji przygotowanie jej do realizacji wyzwania, jakim jest budowa dużych statków w regionie" - powiedział Bakun.
Zaznaczył, że powołani do zarządu ludzie to fachowcy z branży, którzy dają wiarygodne gwarancje, że poradzą sobie z postawionymi przed nimi, trudnymi zadaniami.
58-letni Różalski jest absolwentem Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Przez 11 lat był członkiem zarządów, w tym prezesem stoczni remontowych w Szczecinie i Świnoujściu. Wcześniej kierował też w jednej z nich pionem produkcji. Był też członkiem rad nadzorczych Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie i Morskiej Stoczni Remontowej w Świnoujściu, zanim doszło do ich połączenia.
38-letni Ronewicz ukończył Politechnikę Gdańską, specjalność siłownie okrętowe. W ostatnich latach prowadził własną działalność biznesową w branży remontów jednostek pływających.
W styczniu spółka informowała, że według wstępnych wyników w ub.r. osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 183 mln zł, czyli o 20 mln zł wyższe niż w roku poprzednim, a jej sytuacja finansowa jest stabilna. Zarząd stoczni zapewniał wówczas, że nie ma powodów do obaw o zachowanie płynności finansowej.
Stanowisko władz firmy - jak w nim napisano - przedstawione zostało w związku z informacjami medialnymi na temat stoczni, w tym o śledztwie prokuratorskim w sprawie szkody majątkowej, którą miał wyrządzić stoczni jej zarząd. Według ustaleń prokuratury, do wyrządzenia szkody majątkowej
wielkich rozmiarów w wysokości co najmniej 1,5 mln zł miało dojść w okresie od czerwca 2013 r. do października 2015 r.
Szkoda miała powstać z powodu "określonych decyzji i działania podejmowanych przez zarząd", ale prokurator prowadzący śledztwo nie ujawnił konkretów.
MSR Gryfia wykonuje remonty, przebudowy i budowy statków różnych typów i rozmiarów, do panamaksów włącznie. Od ponad 15 lat jest także producentem konstrukcji stalowych offshore. Ma dwa zakłady produkcyjne - w Szczecinie i Świnoujściu. MSR Gryfia jest częścią grupy MARS Shipyards & Offshore.
87,5 proc. akcji Gryfii jest w posiadaniu Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętego Mars; pozostałe 12,5 proc. mają pracownicy. Mars Fundusz Inwestycyjny Zamknięty jest zarządzany przez MS Towarzystwo Funduszy inwestycyjnych, które jest spółką należącą w całości do Polskiej Grupy Zbrojeniowej.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii