pc
Przebudowa włoskiego zaopatrzeniowca (Platform Supply Vessel) w stoczni Nauta zakończona. Statek Ievoli Cobalt zyskał nowe funkcje. Będzie mógł teraz wykonywać prace konstrukcyjne pod wodą i, jak dotąd, zaopatrywać platformy wiertnicze.
Wykonana przez Stocznię Remontową Nauta przebudowa obejmowała kilka zadań. Specjalnie dla Ievoli Cobalt wykonany i zamontowany został hangar wraz z burtową bramownicą do obsługi podwodnych pojazdów (Remotely Operated Vehicle). Dodatkowo w podwodnej części statku umieszczono gondolę ze stacją hydrolokacyjną. Będzie służyła do monitorowania obsługi kabli ułożonych na dnie morskim. Na pokładzie natomiast pojawił się nowy dźwig o nośności 50 t. Dzięki tej przebudowie jednostka może wykonywać lekkie prace konstrukcyjne pod wodą oraz wyszukiwać, podejmować z dna oraz naprawiać podwodne kable.
Ievoli Cobalt ma 83 m długości i 16,8 m szerokości. Jednostka została zbudowana w 2016 r. w Turcji dla włoskiego armatora Manavi.
Po przebudowie statek rozpocznie pracę przy nowym kontrakcie na Morzu Północnym.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii