Napędzany metanolem prom Stena Germanica otrzymał doroczną nagrodę przyznawaną podczas spotkania przedstawicieli branży portowej. Laur ten stanowi wyraz uznania dla starań armatora zorientowanego na zrównoważony rozwój oraz rozbudowę floty przyjaznej środowisku.
Wyróżnienie o nazwie Port of Kiel Prize przyznane zostało w czasie spotkania o nazwie Sprottenback. Odebrał je reprezentujący grupę Stena Line Niclas Mårtensson. Podczas przemowy towarzyszącej wręczeniu wyróżnienia dyrektor zarządzający portu w Kilonii, Dirk Claus, przypomniał o wysiłkach popularnego przewoźnika na rzecz rozwoju żeglugi na Morzu Bałtyckim. Ostatni rok był dla Stena Line wyjątkowy właśnie z uwagi na fakt, że do eksploatacji trafił prom Stena Germanica, który został okrzyknięty pierwszym na świecie promem napędzanym metanolem.
- Stena Line to pierwsza na świecie firma, która uruchomiła prom napędzany przyjaznym środowisku metanolem - powiedział Dirk Claus. - Wyposażając w ten sposób prom Stena Germanica, kursujący na trasie Kilonia-Göteborg, Stena Line wywiera pozytywny wpływ na środowisko i wytycza nowe, przykładne ścieżki w branży promowej - dodał.
Modernizacja promu Stena Germanica odbyła się w stoczni Remontowa Shipbuilding. Całkowity koszt konwersji wyniósł 22 miliony euro. Zastosowanie metanolu pozwala na redukcję emisji związków siarki o 99 procent, azotu o 60 procent, cząstek stałych o 95 procent i dwutlenku węgla o 25 procent.
To nie pierwsze wyróżnienie dla przebudowanego i ekologicznego promu Stena Germanica. Wcześniej projekt otrzymał też m.in. nagrodę Green Ship Technology (GST).
Wykorzystanie paliwa alternatywnego w postaci metanolu stanowi reakcję jednego z największych operatorów promowych na świecie na nowe przepisy, które obowiązują od 1 stycznia 2015 r. i nakładają na właścicieli statków obowiązek zredukowania emisji związków siarki do 0,1 procent. Nowa dyrektywa obowiązuje w strefach SECAs (skrót od: Sulphur Emission Control Areas), do których zalicza się m.in. obszar Morza Bałtyckiego i Morza Północnego.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii