W czwartek w szczecińskiej stoczni PTS zwodowano statek rybacki Fanøyvåg. Na uroczystości pojawili się norwescy rybacy, którzy będą w przyszłości poławiać na tej jednostce.
Kadłub jednostki ma 28 metrów długości oraz 8,5 metra szerokości. Teraz konstrukcja trafi do norweskiej stoczni Stadyard, gdzie budowa zostanie dokończona. Większość prac wykonanych będzie jednak w Polsce, w Norwegii dodane zostaną tylko sieci i drobny sprzęt.
Statek będzie wyposażony w chłodzoną ładownię na 130 ton ryb. Na miejscu zainstalowana jest też przetwórnia, co oznacza, że ryby będą już na statku obierane, filetowane i w kostkach umieszczane w ładowni.
Na razie kuter przeszedł tylko wodowanie techniczne, w czasie którego sprawdzano m.in. szczelność. W operacji brała udział suwnica z ośrodka pochylniowego Wulkan w dawnej Stoczni Szczecińskiej. Uroczystość właściwego wodowania odbędzie się najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu.
Stocznia PTS specjalizuje się w przebudowach statków (głównie przedłużaniu) statków, ale w swoim portfolio ma też nowe jednostki. Z ich doku wypłynęło m.in. kilkanaście katamarnów do obsługi norweskich ferm łososiowych.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO