PMK
Monakijski armator GasLog zwodował nową jednostkę w południowokoreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries. Gazowiec o nazwie GasLog Warsaw ma pojemność 180 tys. m3.
Odbiór statku jest planowany na 2019 rok. GasLog obecnie ma w swojej flocie 32 jednostki, w tym aż 25 gazowców do przewozu LNG. W kolejce do odbioru czeka ponadto siedem kolejnych takich jednostek.
W zeszłym tygodniu GasLog zakupił 100 procent udziałów w spółce, która jest właścicielem i czarteruje statek Metane Becki Anne od monakijskiego armatora. Kwota transakcji opiewała na 207,4 miliona dolaró.
Tylko w roku 2018 zamówiono 33 nowe zbiornikowce do przewozu skroplonego gazu ziemnego. To ogromna różnica w porównaniu z latami poprzednimi. Cały poprzedni rok zamknął się z 17 zakontraktowanymi jednostkami a 2016 – z zaledwie 6. Tym samym, rynek statków do przewozu LNG jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się w sektorze morskim i wszystko wskazuje na to, że ta tendencja się utrzyma.
Rynek handlu gazem nieustannie się powiększa, koszt zakupu nowych jednostek jest stosunkowo niski a ceny frachtów - wysokie. Co więcej, popyt na LNG w Azji dynamicznie rośnie. Szczególnie w Chinach, w których popyt wzrósł aż o 50 % w pierwszej połowie tego roku.
W latach 2015-2020 wydobycie i obrót gazem ziemnym ma zwiększać się o 150 mln ton rocznie. Dla porównania, w latach 2010-2015 wzrost ten wynosił jedynie 20 ml ton na rok. Z tego wzrostu skorzysta cały sektor statków LNG.
Pomorskie branże kluczowe i inteligentne specjalizacje Pomorza. Bierzmy przykład z Danii [RELACJA]
Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna otworzyła drzwi do świata innowacji
Babcock nie próżnuje i doposaża kolejną fregatę typu 31, przyszły HMS Active
Stena Line zwiększy pojemność ładunkową o 30% na dwóch swoich statkach
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.