jk
Grupa Vistal w I półroczu 2017 r. odnotowała niższe o 43% przychody ze sprzedaży, wynoszące 116,1 mln zł. Na poziomie zysku brutto ze sprzedaży odnotowała stratę w wysokości 99,4 mln zł wobec 36,3 mln zł zysku rok wcześniej, co było spowodowane przede wszystkim aktualizacją budżetów długoterminowych kontraktów, o której Grupa informowała na początku września br. Strata na poziomie netto wyniosła 102,8 mln zł wobec 12,5 mln zł zysku rok wcześniej.
Istotny wpływ na pogorszenie sytuacji finansowej grupy w I półroczu 2017 miały niekorzystne warunki rynkowe tj.: dekoniunktura na rynku budownictwa konstrukcji offshore, trudna sytuacja na krajowym rynku budownictwa infrastrukturalnego, wzrost cen materiałów i usług budowlanych.
Zarząd spółki Vistal Gdynia 11 września 2017 r., przy wsparciu doświadczonych doradców, rozpoczął rozmowy z kluczowymi bankami finansującymi. Jednocześnie zarząd spółki zdecydował w dniu 28 września 2017 r. o złożeniu do sądu wniosku o otwarcie postępowania sanacyjnego. W okresie sanacji spółka planuje wdrożyć środki restrukturyzacyjne zmierzające do poprawy sytuacji finansowej.
- Walczymy o uzdrowienie sytuacji w spółce, prowadzimy rozmowy w sprawie dalszej współpracy z instytucjami finansowymi. Jesteśmy świadomi koniecznej reorganizacji operacyjnej i finansowej Grupy. Naszym strategicznym celem jest przywrócenie równowagi w Grupie i dalsza kontynuacja działalności w oparciu o przeprowadzenie restrukturyzacji w postępowaniu sanacyjnym – mówi Ryszard Matyka, prezes zarządu Vistal Gdynia. - Obecna trudna sytuacja finansowa grupy - złożone wnioski: o sanacje i upadłość 6 spośród 10 operacyjnych spółek zależnych mają przełożenie na realizację kontraktów i opóźnienia w wypłatach dla pracowników. Staramy się o zabezpieczenie wypłaty wynagrodzeń, część z nich jest już uregulowana – dodaje.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek