PMK
W pierwszej połowie tego roku spadła liczba zezłomowanych statków we wszystkich sektorach - wynika z danych portalu VesselsValue. Ogółem w tym czasie na złom trafiło 201 jednostek, z czego 75 proc. trafiło do stoczni z Bangladeszu lub Indii. To o 18 procent mniej niż w zeszłym roku.
W tym okresie najlepsze ceny złomu dla tankowców i masowców można było znaleźć w marcu. Wyniosły one kolejno 470 i 465 dolarów za LDT.
Największy wzrost złomowania odnotowano w sektorze kontenerowym. Wzrosło ono o 370 procent, w porównaniu z sześciomiesięcznym okresem 2018 roku. Złomowanie masowców wzrosło o 55 procent w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Liczba zezłomowanych tankowców była z kolei trzykrotnie mniejsza niż w pierwszej połowie 2018 roku, co świadczy o wyraźnym spadku liczby złomowanych tankowców w tym roku.
Według VesselsValue pozytywne nastawienie do sektora gazowców nadal powoduje niewielką skalę złomowania. Tylko dwa gazowce LNG zostały zezłomowane w pierwszych sześciu miesiącach tego roku.
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich