pc
Nowy kontrakt TT-Line. Niemiecki operator promowy w poniedziałek podpisał umowę na budowę „TT-Line Green Ship” – ekologicznego promu, który będzie pływał po Morzu Bałtyckim. Nowoczesna jednostka ma być gotowa w 2022 r.
Kontrakt na nowy prom został podpisany z chińską stocznią Jiangsu Jinling. Umowa zakłada również możliwość budowy drugiej takiej jednostki w przyszłości.
Nowy prom TT-Line ma być wydajny i uniwersalny. Planowana długość to 230 m, a szerokość – 31 m. Statek zostanie wyposażony w silniki dual fuel (DF), co oznacza, że będzie napędzany zarówno LNG, jak i paliwem olejowym. TT-Line podaje w komunikacie, że w porównaniu do paliwa diesel, LNG wytwarza mniej dwutlenku węgla i spala się bez dymu, co prowadzi do bardzo niskiej emisji zawieszonego pyłu. Dodatkowo, spalanie LNG prawie w ogóle nie emituje tlenków siarki, wytwarzając niewielką ilość tlenków azotu.
– Transport morski jest najbardziej ekologicznym sposobem przewożenia towarów. TT-Line chce wprowadzić nowe standardy w zakresie redukcji szkodliwych emisji, dlatego nowy prom będzie zasilany LNG. Nasz innowacyjny statek przyszłości stanie się najbardziej przyjazną dla środowiska jednostką ro-pax w obszarze naszego działania – mówi Bernhard J. Termühlen, dyrektor zarządzający TT-Line.
W porównaniu do statków ro-pax poprzedniej generacji, emisja zanieczyszczeń generowanych przez nowy prom TT-Line ma zostać zmniejszona o ponad 50% przy jednoczesnym zachowaniu takich samych parametrów prędkości.
Budowa nowego promu będzie oparta na koncepcji „Green Ship”. Statek zabierze na pokład 800 pasażerów i ponad 200 ciężarówek lub naczep. Podczas projektowania szczególny nacisk położono na elastyczność oraz szybki załadunek i rozładunek towarów w portach. Za projekt jednostki odpowiada OSK-ShipTech.
– Przewidujemy dalszy wzrost popytu na żeglugę krótkiego zasięgu na Bałtyku. Dzięki nowej jednostce możemy jeszcze skuteczniej reagować na potrzeby naszych klientów i wspierać ich rozwój. Statek zapewni także komfort naszym pasażerom – mówi Hanns H. Conzen, dyrektor zarządzający TT-Line.
TT-Line otrzyma od niemieckiego rządu dofinansowanie z programu LNG w Niemczech, stąd decyzja o zamówieniu statku. Dotacja zostanie przyznana w ramach strategii mobilności oraz paliw i będzie przeznaczona na pokrycie dodatkowych kosztów związanych z instalacją technologii LNG.
Firma TT-Line to niemiecki przewoźnik, który realizuje rejsy na Morzu Bałtyckim. Przedsiębiorstwo z siedzibą w Lubece łączy Niemcy i Polskę ze Szwecją.
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich