jk
Holenderska firma rybacka Ekofish Group podpisała kontrakt z Damen Maaskant Shipyards Stellendam na budowę trawlera rybackiego typu twin-rigger. Kadłub jednostki powstanie w gdańskiej stoczni Safe.
Projekt nowego statku powstał w wyniku współpracy między Ekofish, Damen Maaskant Shipyards Stellendam i projektantami z biura Vripack. Przedstawiciele firmy połowowej twierdzą, że dzięki 32-metrowej długości i 9,6-metrowej belce projekt nowego statku odzwierciedla podejście wielodyscyplinarne do budowy jednostki. Projekt i wyposażenie pokładowe nowego statku będą zgodne z zaangażowaniem Ekofish w zrównoważone metody połowów.
- Zakładaliśmy od samego początku, że nowa jednostka ma być innowacyjna. Połączyliśmy know-how Damena z naszym doświadczeniem rybackim - komentuje Louwe de Boer z firmy Ekofish.
Zespół projektowy dążył do optymalizacji wydajności systemów statku. Jednostka będzie napędzana silnikiem diesla, wykorzystujący trzy generatory ustawione w linii do szyny DC. Spowoduje to zmniejszenie zapotrzebowania na obciążenie szczytowe, które jest charakterystyczne dla profilu operacyjnego statków rybackich.
Ponadto zasilanie główne statku będzie wspomagane akumulatorami, które mogą być wykorzystywane do krótkotrwałych zadań na morzu, a także podczas pobytu w porcie - eliminując konieczność korzystania z głównych silników. Mogą być ładowane na różne sposoby, m.in. w okresach szczytowej produkcji mocy z zespołów prądotwórczych lub mogą przechwytywać energię wytworzoną podczas pracy wciągarek. Zastosowany system zasilania spalinowo-elektryczny jest przełomowy dla branży rybackiej.
Rozpoczęcie budowy kadłuba w Polsce ma nastąpić w pierwszym kwartale 2018 r. Oddanie do eksploatacji planowane jest z kolei na pierwszy kwartał 2019 roku.
Safe Co LTD powstała w 1995 roku. Firma działa aktywnie w kraju i zagranicą, głównie we Francji i w Niemczech. Zajmuje się m.in. budową statków, stalowych konstrukcji mostów, jak również konstrukcji dla przemysłu offshore, chemicznego oraz petrochemicznego.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek