Firmy działające na terenie dawnej Stoczni Szczecińskiej nie mogą korzystać z transportu kolejowego, mimo iż niedawno wyremontowano na jej terenie wszystkie tory. Winne jest miasto, które nie wymieniło skrzyżowań torów kolejowych z tramwajowymi.
Skrzyżowania leżą poza terenem Szczecińskiego Parku Przemysłowego (dawnej Stoczni), więc spółka nie ma prawa ich remontować. Inicjatywa leży po stronie Tramwai Szczecińskich, które zapowiadają, że do naprawy dojdzie, ale dopiero na przyszłą wiosnę.
To jednak duży problem dla SPP, któremu zależy na jak najszybszym ukończeniu inwestycji. Tory są bowiem niezbędne firmom działającym na terenie stoczni. Po to właśnie park wykonał szeroko zakrojoną modernizację dwóch kilometrów torów oraz wymiany zwrotnic. Do ukończenia inwestycji brakuje tylko remontu dwóch krzyżownic, czyli skrzyżowania torów tramwajowych z kolejowymi.
Koszt wymiany krzyżownic to około 3 mln złotych. Tramwaje Szczecińskie zapewniają, że mają już wybranego projektanta, ale inwestycja ruszy prawdopodobnie dopiero w przyszłym roku. Przez ten czas firmy stoczniowe mogą zapomnieć o transporcie pociągami np. blach do obróbki czy wielkogabarytowych konstrukcji stalowych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii