Firmy działające na terenie dawnej Stoczni Szczecińskiej nie mogą korzystać z transportu kolejowego, mimo iż niedawno wyremontowano na jej terenie wszystkie tory. Winne jest miasto, które nie wymieniło skrzyżowań torów kolejowych z tramwajowymi.
Skrzyżowania leżą poza terenem Szczecińskiego Parku Przemysłowego (dawnej Stoczni), więc spółka nie ma prawa ich remontować. Inicjatywa leży po stronie Tramwai Szczecińskich, które zapowiadają, że do naprawy dojdzie, ale dopiero na przyszłą wiosnę.
To jednak duży problem dla SPP, któremu zależy na jak najszybszym ukończeniu inwestycji. Tory są bowiem niezbędne firmom działającym na terenie stoczni. Po to właśnie park wykonał szeroko zakrojoną modernizację dwóch kilometrów torów oraz wymiany zwrotnic. Do ukończenia inwestycji brakuje tylko remontu dwóch krzyżownic, czyli skrzyżowania torów tramwajowych z kolejowymi.
Koszt wymiany krzyżownic to około 3 mln złotych. Tramwaje Szczecińskie zapewniają, że mają już wybranego projektanta, ale inwestycja ruszy prawdopodobnie dopiero w przyszłym roku. Przez ten czas firmy stoczniowe mogą zapomnieć o transporcie pociągami np. blach do obróbki czy wielkogabarytowych konstrukcji stalowych.
Już wkrótce start sezonu wycieczkowego w Porcie Gdynia
Nowa lokalizacja firmy Roxtec
Carnival Corporation z dobrym wynikiem za pierwszy kwartał
Stoczniowcy wyróżnieni przez marszałka za wkład w rozwój województwa pomorskiego
Optonaval nawiązuje współpracę z Damen Naval przy budowie niemieckich fregat nowej generacji
Rozpoczyna się budowa trzeciego, atomowego okrętu podwodnego dla Francji