jk
Norweska stocznia Fosen Yard oraz chińska Hantong Shipbuilding nawiązały współpracę, w ramach której powołana została spółka joint venture. Podmioty chcą wykorzystać wspólne doświadczenie w budowie statków, ze szczególnym uwzględnieniem promów ro-pax i ro-ro, a także statków wycieczkowych.
Na podstawie podpisanego właśnie listu intencyjnego stworzona została spółka joint venture o nazwie Fosen Hantong, która zajmie się budową statków, kładąc szczególnie duży nacisk na promy pasażerskie oraz towarowe. Firmy z Norwegii oraz Chin zamierzają osiągnąć efekt synergii. Nowy podmiot, dzięki współdziałaniu, liczy na zwiększenie liczby zamówień. W trakcie budowy nowych jednostek wykorzystywane ma być doświadczenie oraz potencjał obu firm – każda z nich będzie w ramach projektu służyć swoimi możliwościami technicznymi oraz wnosić kapitał.
Możliwości, jakimi dysponuje stocznia Hantong, pozwolą na zabezpieczenie zaplecza dla realizacji dużych zamówień, gwarantując przy tym najwyższy standard produkcji. Stocznia Fosen wniesie swój know-how oraz innowacje. Obie firmy będą dysponowały zasobami finansowymi niezbędnymi do realizacji nawet największych projektów.
Umowa będzie obowiązywała przez osiem lat. Zawieraniem nowych kontraktów w imieniu spółki zajmować się będzie stocznia Fosen, a jako wykonawca będzie już figurowała spółka Fosen Hantong.
Fosen Yard to marka bardzo rozpoznawalna na europejskim rynku promowym. Firma, której korzenie sięgają 1918 r., miała udział przy powstawaniu wielu promów, które pływają po wodach Morza Bałtyckiego oraz Morza Śródziemnego. Są wśród nich promy: Bergensfjord i Stavangerfjord (oba powstały dla Fjord Line przy udziale Stoczni Gdańsk), Stena Traveller oraz Stena Trader (dla Stena Line) czy Hellenic Spirit (dla Anek Lines).
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth