jk
W ubiegłym tygodniu w stoczni AVIC Weihai Shipyard w Chinach odbyła się uroczystość cięcia stali na pierwszy z czterech promów typu ro-pax dla Stena Line.
Statki będą mieć pojemność ponad 3000 metrów pasa ładunkowego w konfiguracji przelotowej. Będą one również mogły pomieścić około 1000 pasażerów i zaoferować pełen zakres usług pasażerskich. Główne silniki będą napędzane gazem, przygotowane do zasilania zarówno przez metanol, jak i LNG.
Stena Line chwali się, że nowe jednostki będą nie tylko 50% większe od standardowych promów RoPax, ale staną się najbardziej wydajnymi promami na świecie w kontekście spalanego paliwa i wyznaczą nowy standard w branży, jeśli chodzi o wydajność operacyjną, emisję spalin oraz konkurencyjność eksploatacyjną.
Nowo wybudowane jednostki mają kursować na Morzu Irlandzkim, głównie na trasach do Belfastu, gdzie Stena Line rozwija hub transportowy.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza