PMK
Rosyjski gigant gazowy, Novatek, podpisał warty 2,5 mln dolarów kontrakt na budowę kolejnego terminalu LNG. W tym celu firma zawiązała spółkę joint venture z włoskim Saipemem i tureckim Renaissance.
Arctic LNG 2 powstanie w Jamalsko-Nienieckim Okręgu Autonomicznym. Będzie to drugi wielki projekt LNG w tym regionie. Saipem powiedział, że kontrakt jest częścią umowy strategicznej o partnerstwie z Novatek zawartej w 2016 roku.
Umowa o wartości 2,5 miliarda dolarów przewiduje budowę betonowych platform, które staną na dnie morskim w celu obsługi jednostek przetwarzania LNG na Morzu Kar, na północ od koła podbiegunowego.
Novatek ogłosił przetarg na budowę lotniska dla Arktycznego LNG 2 i rekrutację personelu w tym tygodniu - poinformował we wtorek Reuters.
Według Reutersa włoska agencja kredytów eksportowych SACE planuje wydać gwarancje wspierające rozwój tego projektu. Novatek powiedział w środę, że zgodził się rozwinąć "długoterminową współpracę" z SACE w sprawie „nowych projektów LNG z udziałem włoskich dostawców i firm inżynieryjnych. "
Pierwszy zakład Novatek, Jamał LNG, rozpoczął w grudniu pracę z pełną przepustowością 16,5 miliona ton metrycznych LNG rocznie.
Novatek planuje rozpocząć produkcję gazu w Arctic LNG 2 w latach 2022-2023 o całkowitej przepustowości 19,8 milionów ton metrycznych rocznie. Reuters donosi, że Arctic LNG 2 będzie kosztować szacunkowo 25,5 miliarda dolarów, w porównaniu z ceną 27 milionów dolarów Jamału LNG.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek