W piątek, 16 stycznia 2015 roku o godzinie 11.00 w stoczni Remontowa Shipbuilding. należącej do Grupy Kapitałowej Remontowa Holding odbyło się uroczyste rozpoczęcie cięcia pierwszych blach do budowy nowoczesnego, pasażersko – samochodowego promu zamówionego przez Kanadyjskiego Armatora - największego przewoźnika promowego w Ameryce Północnej i drugiego największego na świecie.
Rozpoczęcie cięcia blach jest przełomowym momentem kończącym etap uzgodnień projektu technicznego jednostki, a zarazem rozpoczynającym jego realizację.Nie dziwi więc fakt,że w uroczystości wzięło udział wielu przedstawicieli władz BC Ferries, oraz członkowie zarządu Remontowa Shipbuilding.
Kontrakt realizowany jest w wyniku rozstrzygnięcia przetargu ogłoszonego przez Armatora w 2014 roku. W przetargu udział brały stocznie z Norwegii, Niemiec, Kanady i Turcji. O wyborze Remontowej Shipbuilding zadecydowała nie tylko wysoka jakość oferowanych produktów, ale również niekwestionowane doświadczenie w budowie promów. Remontowa Shipbiuilding dotychczas zbudowała ponad 30 jednostek tego typu, z których połowa zasilana jest LNG. Dzięki kolejnemu zamówieniu złożonemu przez kanadyjskiego Armatora, wkrótce ta ilość wzrośnie o kolejne trzy najnowocześniejsze w swojej klasie jednostki. Kontrakt obejmuje nie tylko projekt, budowę, wyposażenie oraz przeprowadzenie kompletnego programu prób, ale również dostawę statku do portu macierzystego. Pierwszy z nich przekazany zostanie Armatorowi w połowie przyszłego roku.
Budowane promy zabierać będą na pokład 150 samochodów osobowych oraz 600 pasażerów. Zbudowane zostaną według projektu należącego do HOLDINGU REMONTOWA, biura Remontowa Marine Design & Consulting. Spełniać będą zarówno wymogi klasyfikatora tj. Lloyd’s Register, pod którego nadzorem zostaną zbudowane oraz agendy rządowej tj. Transport Canada.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii