pc
Rada Nadzorcza Stoczni Szczecińskiej 22 marca 2019 roku zakończyła postępowanie kwalifikacyjne na kolejną, trzyletnią kadencję zarządu spółki. O jego wynikach poinformowano w piątek.
Na stanowisko prezesa zarządu powołany został Andrzej Strzeboński, natomiast wiceprezesem zarządu został Marek Bączkowski.
Produkcję w Stoczni Szczecińskiej Nowa wstrzymano w styczniu 2009 r., ponieważ Komisja Europejska uznała, że udzielona wcześniej stoczniom w Gdyni i Szczecinie przez polski rząd pomoc publiczna była niezgodna z unijnym prawem. Majątek stoczni sprzedano, a pracowników zwolniono.
Lokalną spółką zarządzającą aktywami po zlikwidowanej Stoczni Szczecińskiej Nowa był Szczeciński Park Przemysłowy. Park zarządzał terenami z najważniejszą infrastrukturą stoczniową: halami produkcyjnymi, pochylniami, nabrzeżem i suwnicami. W październiku ubiegłego roku Park powrócił do historycznej nazwy Stocznia Szczecińska.
Stocznia Szczecińska jest stocznią kompaktową, która zdolna jest do budowy gotowych statków, począwszy od tzw. czarnej blachy, do w pełni wyposażonych statków.
Całkowita powierzchnia Stoczni to ponad 46 ha. Hale produkcyjne liczą ponad 80 tys. m kw., a place 10 ha. Nabrzeża o długości 750 m są wyposażone w żurawie o udźwigu od 16 do 50 t. Największa z pochylni, Wulkan Nowy, ma 266 m długości, szerokość 39 m i wyposażona jest w suwnicę o udźwigu 450 t. Posiada także możliwość wyjazdu po pirsie nad akwen.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów