Wystarczy przeciąć go na połowę, dodać dodatkowy blok statku i gotowe. Otrzymujemy zupełnie nową jednostkę. W ten sposób można zaoszczędzić wielkie pieniądze. Jak wygląda technologia wydłużania statku? Wszystko można dokładnie obejrzeć na filmach dostępnych w sieci.
Na jednym z nagrań możemy zobaczyć „rozciąganie” statku Braemar, które miało miejsce kilka miesięcy temu w niemieckiej stoczni Blohm + Voss. Wydłużenie Braemaru spowodowało, że jednostka zyskała 31 m do długości, a jego pojemność zwiększyła się z 729 do 988 kabin. Proces wydłużania statku trwał około dwa miesiące.
Technologia powiększania statku staje się coraz bardziej popularna. Armator Cruise MSC niedawno zamówił cztery takie rozszerzenia w stoczni Fincantieri na Sycylii, w cenie 227 mln euro. To znacznie mniejsza suma niż zakup nowej jednostki, której cena waha się od kilkuset milionów dolarów nawet do miliarda dolarów.
Częstymi praktykami zwiększania powierzchni pokładu jest również ich poszerzanie. W czerwcu tego roku na trasę z Chin do Ameryki Południowej powrócił MSC Geneva - pierwszy w historii poszerzony kontenerowiec, należący do armatora MSC. Dzięki modernizacji w chińskiej stoczni Huarun Dadong (HRDD) jednostka może teraz pomieścić 6,3 tys. TEU w porównaniu do oryginalnych 4,86 tys. TEU. Niemcy twierdzą, że dzięki takiej modernizacji można powiększyć nośność statku do 20 proc.
Dzięki temu kontenerowiec może transportować więcej ładunku oraz mieć lepszą stabilność i to przy takich samych kosztach operacyjnych. To pokazuje, że kupno używanego statku, a potem jego poszerzenie, może być bardziej opłacalne i szybsze, niż zamówienie nowej jednostki. Dodatkowo możliwość poszerzenia statku od 2 do 4 rzędów kontenerów zapewnia armatorom elastyczność.
Przebudowa MSC Geneva trwała 4 miesiące, ale włodarze Reederei NSB przewidują, że wraz z doświadczeniem stoczniowców w takich modernizacjach, skróci się także czas ich wykonania.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym