pc
Choć do ukończenia budowy nowego promu dla Color Line droga jeszcze daleka, supernowoczesna jednostka już zdobywa ważne nagrody. Norweski armator poinformował właśnie, że Color Hybrid otrzymał nagrodę Next Generation Award.
Triumfator, któremu został wręczony prestiżowy laur, został ogłoszony podczas uroczystości otwarcia targów Nor-Shipping 2017 w Norwegii.
Color Hybrid został zaprojektowany przez biuro przy stoczni Fosen Yard przy bliskiej współpracy z Color Line. Sama konstrukcja powstaje zaś w zakładach Ulstein Verft. Będzie to ekologiczny i oszczędny prom hybrydowy typu plug-in. 160-metrowy statek to największa na świecie konstrukcja tego typu. Do projektu wprowadzono szereg innowacji, które sprawią, że Color Hybrid pod wieloma względami będzie jednostką unikatową. Podczas wykonywania manewrów w porcie będzie ona korzystała wyłącznie z baterii, dzięki czemu nie będzie emitowała szkodliwych dla środowiska substancji. Statek będzie też bardzo cichy. Przy niskiej prędkości natężenie hałasu, mierzone w odległości 100 metrów od statku, będzie mniejsze niż podczas normalnej rozmowy.
Color Hybrid będzie mógł zabrać na pokład 2 tysiące pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych. Po zakończeniu budowy będzie kursował na trasie Sandefjord-Strømstad.
– Jesteśmy dumni, że udało nam się wygrać tę prestiżową nagrodę. Cieszy nas, że norweska branża stoczniowa udowodniła, iż jest konkurencyjna na arenie międzynarodowej, a Color Line przyczynia się do dalszego rozwoju norweskiej branży morskiej, która będzie jeszcze bardziej przyjazna środowisku – powiedział Trond Kleivdal z Color Line.
Nagroda Next Generation Award oznacza, że już dziś o promie Color Hybrid można mówić w kategoriach statku przyszłości. Zresztą nagroda została stworzona z myślą o rozwiązaniach, które będą miały wpływ na rozwój branży morskiej w nadchodzącej dekadzie i które uwzględniają czynniki środowiskowe, ekonomiczne i ideę zrównoważonego rozwoju.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza