jk
Tym razem stocznię opuścił statek rybacki Aqua Merdø, który powstał dla norewskiej Myklebust należącej do grupy Kleven. Dziś wyruszy w podróż do Norwegii.
Jeśli warunki pogodowe pozwolą, częściowo wyposażona jednostka oznaczona symbolem budowy 388 zostanie dziś (5.12) wyholowana z gdyńskiego portu i popłynie do norweskiej stoczni. Będzie służyła do wybierania ryb z klatek farm rybnych, przewozu ryb w schłodzonej wodzie morskiej i ich wstępnej obróbki. Armatorem statku Aqua Merdø jest Marine Harvest AS, a operatorem - DESS Aquaculture Shipping AS.
Dodajmy, że Marine Harvest ASA działa od 1965 roku, kiedy to założono pierwsze farmy łososia atlantyckiego w Norwegii. Dzisiaj Marine Harvest jest grupą kapitałową, która w 2016 roku wypracowała zysk z działalności operacyjnej na poziomie 991 mln euro, zatrudnia ponad 12 tys. pracowników i posiada placówki w 24 krajach świata, m.in. w: Norwegii, Szkocji, USA, Kanadzie, Japonii, Tajwanie, Chile, Irlandii i w Polsce.
Marine Harvest ASA obecna jest również w Polsce. Swoją działalność rozpoczęła kilka lat temu od kooperacji z polskimi firmami z branży przetwórstwa łososia atlantyckiego. Od 2012 roku firma jest właścicielem firmy Morpol – największego i jednego z najnowocześniejszych zakładów przetwórstwa łososia na świecie. Obecnie na Pomorzu zlokalizowane są trzy fabryki, największa z nich w Duninowie koło Ustki, kolejne w Strzelinie i w Lęborku. W Trójmieście swoją siedzibę mają spółka dystrybucyjna, odpowiedzialna za sprzedaż na terenie Polski, a także dział kontrolingu grupowego i konsolidacji. We wszystkich pomorskich lokalizacjach firma zatrudnia już ponad 4 tys. pracowników.
Aqua Merdø w liczbach
długość - 59,20 m
szerokość - 13.60 m
wysokość boczna – 5,90 m
prędkość po załadowaniu/pod balastem - 12,5/14 węzłów
rok budowy -2018
załoga - 12
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej