pc
Dystrybutorzy z kilkunastu krajów świata i z Polski uczestniczyli w warsztatach w białostockim Promotechu. Przez kilka dni poznawali tajniki dużych maszyn do automatyzacji procesów cięcia i spawania.
To już trzeci taki zjazd w historii firmy – poprzednie odbyły się w latach 2015 i 2016. Tegoroczna edycja dotyczyła produkowanych przez Promotech wielkogabarytowych automatów spawalniczych.
– Nasze urządzenia do automatyzacji cięcia i spawania pracują w różnych krajach; są zainstalowane m.in. w Polsce, Turcji, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Libanie, Niemczech, USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii i w Hiszpanii. Celem warsztatów było podzielenie się informacjami na temat cech tych maszyn i naszym „know how” w pełnym zakresie projektu – począwszy od skutecznej rozmowy z potencjalnym nabywcą poprzez fazy projektowania, logistyki, instalacji, po serwis – w tym m.in. zdalną diagnostykę urządzeń za pomocą łącz internetowych i obsługę posprzedażową – mówi Zbigniew Kopciewski, dyrektor ds. handlu Promotechu.
Warsztaty zostały podzielone na trzy sesje językowe. W pierwszej uczestniczyło 12 osób z Polski, w sesji angielskojęzycznej wzięło udział 10 dystrybutorów z: Norwegii, Finlandii, Szwecji, Chorwacji, Francji, Portugalii i Turcji, a w ostatniej, rosyjskojęzycznej sesji – osiem osób z Białorusi, Łotwy, Rosji i Ukrainy.
Kilkudniowy zjazd wypełniły prezentacje, pokazy praktyczne oraz panele dyskusyjne. Uczestnicy poznawali tajniki takich automatów jak MCM, czyli urządzenia do cięcia i spawania, wykorzystywanego przy produkcji wież wiatrowych oraz zbiorników ciśnieniowych, czy PPCM – do profilowego cięcia rur, znajdującego zastosowanie przy rurowych konstrukcjach stalowych, w takich obiektach jak stadiony, hale widowiskowe, mosty itp. Tematem warsztatów były też automat WA do spawania blachownic w konstrukcjach stalowych, wykonywanych z belek metalowych, i słupowysięgniki, umożliwiające spawanie wzdłużne i po obwodzie – wykorzystywane w konstrukcjach stalowych i przy produkcji zbiorników.
– Wszystkie te urządzenia są wykonywane każdorazowo w ścisłym uzgodnieniu z nabywcą, z uwagi na możliwość dostosowania ich konfiguracji, parametrów technicznych, wyposażenia zgodnie z potrzebami klienta, co jest szczególnie istotnym atutem przy wyborze naszej oferty. Promotech posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie wykonywania maszyn typu „custom-made”, ale jest to czasochłonny proces, który wymaga dodatkowych uzgodnień i prac projektowych, uwzględniających nie tylko walory użytkowe maszyny, ale np. konkretną jej lokalizację i ilość dostępnej powierzchni w hali nabywcy. A ponieważ nasze urządzenia pracują w różnych krajach o odmiennych warunkach klimatycznych – muszą być m.in. odporne na wysoką temperaturę i wilgotność – podkreśla Kopciewski.
Goście mieli też okazję obserwować pracę urządzeń Promotechu u nabywców. Podczas wizyty w Promostalu w Czarnej Białostockiej, oglądali urządzenie do profilowego cięcia rur, wykorzystane m.in. przy budowie konstrukcji białostockiego Stadionu Miejskiego oraz urządzenie do spawania blachownic, natomiast w firmie Instal Koplany mogli podglądać pracę słupowysięgnika.
– Podczas zajęć nasi partnerzy mieli okazję przekonać się, że urządzenia Promotechu mogą skutecznie konkurować z maszynami światowych potentatów – są dobrze dopracowane (na bazie doświadczeń z dotychczasowych instalacji), posiadają niezbędne parametry techniczne i walory użytkowe, rozwiązania oparte o najnowsze technologie, zaawansowany software oraz przyjazne dla operatorów sterowanie i obsługę. Ożywiona dyskusja i zaangażowanie naszych dystrybutorów podczas warsztatów pozwalają z optymizmem oczekiwać pozytywnych rezultatów, przekładających się na ilość zamówień – dodaje Kopciewski.
Promotech zamierza kontynuować warsztaty w kolejnych latach. Następne dotyczyły będą ukosowarek i wiertarek.
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich