PMK
Fińska stocznia Meyer Turku rozpoczęła pracę nad wycieczkowcem Costa Toscana, statkiem wycieczkowym napędzanym LNG o tonażu brutto 185 000 t.
- Ten symboliczny moment w budowie Costa Toscana stanowi kolejny krok naprzód w popularyzacji LNG w sektorze rejsów wycieczkowych. Jako pierwsi na świecie uwierzyliśmy w tę innowację pięć lat temu, kiedy zamówiliśmy tę serię statków, rozpoczynając proces transformacji w kierunku uczynienia turystyki bardziej ekologiczną - powiedział Neil Palomba, prezes Costa Cruises.
- LNG jest obecnie rozwiązaniem, które pozwala osiągnąć najlepsze i natychmiastowe wyniki w zakresie zmniejszenia wpływu statków na środowisko – dodał.
Costa Toscana ma wejść do służby późnym latem 2021 roku. Jest to siostrzana jednostki Costa Smeralda, obecnie żeglującej po Morzu Śródziemnym.
- Zawsze opieramy się na wiedzy zdobytej podczas budowy z poprzednich statków, ale Costa Toscana będzie również wyposażona w nowoczesne technologie, aby inspirować swoich pasażerów. Dziś jest dzień, w którym wszystko to zaczyna być widoczne w postaci jednego pięknego statku - skomentował Jan Meyer, dyrektor generalny Meyer Turku
- Costa Smeralda stała się ikoną włoskiego designu, a nasi pasażerowie bardzo doceniają ten styl. W przypadku Costa Toscana wykorzystamy innowacyjną i sprawdzoną technologię LNG - komentuje Palomba.
Statek ma mieć długość 337 metrów i szerokość 42 metrów. Będzie to pierwszy przypadek wykorzystania silników hybrydowych z udziałem paliwa LNG na wycieczkowcach. LNG będzie przechowywane na pokładzie i używane do generowania całej energii podczas rejsu. Silniki będą zasilane skroplonym gazem Caterpillar/MaK, który spełnia najostrzejsze regulacje środowiskowe. Projektanci położyli także duży nacisk na energetyczną efektywność jednostki.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym