opac. MN
Morska Stocznia Remontowa Gryfia prowadzi remont masowca Lubie należącego do Polskiej Żeglugi Morskiej. W doku numer 5 jednostka przechodzi pierwszy remont klasowy.
Planowany pobyt masowca w stoczni wynosi 3 tygodnie. Zakres prac , jak zawsze w przypadku remontów klasowych, obejmuje konserwację kadłuba i ładowni, remonty maszynowe i elektryczne oraz przegląd dźwigów ładunkowych i urządzeń pokładowych.
Polska Żegluga Morska, największy polski armator, od lat remontuje swoje jednostki w stoczni w Szczecinie. Jest to dowód zaufania i dobrej współpracy z Morską Stocznią Remontową Gryfia - ocenia Prezes Marek Różalski. Zależy nam na współpracy z jednym z największych armatorów w Europie, tym bardziej, że obie firmy mają swoje siedziby w mieście Szczecin – dodaje Prezes Stoczni.
W ciągu ostatnich trzech lat stocznia MSR Gryfia wykonała remonty 16 jednostek PŻM. Oprócz masowców, MSR Gryfia remontuje dla PŻM także statki pasażerskie. W lipcu tego roku, remont w stoczni przeszedł prom Gryf i Galileusz pływające w barwach Unity Line. W sierpniu MSR Gryfia wyremontowała prom Wolin, kolejną jednostkę szczecińskiego armatora. Podczas remontu pomu Wolin dokonano kompleksowych napraw śrub nastawnych oraz trzech sterów strumieniowych.
Morska Stocznia Remontowa Gryfia oprócz remontów i konwersji statków różnych typów i rozmiarów, stocznia wykonuje także konstrukcje stalowe offshore. Na tym rynku MSR Gryfia funkcjonuje od ponad 15 lat, dostarczając zarówno moduły mieszkalne i konstrukcje wyposażeniowe platform wiertniczych, jak i konstrukcje subsea, przeznaczone do montażu na dnie morskim. Dogodna lokalizacja zakładów w Szczecinie i w Świnoujściu zapewnia łatwy i szybki transport produkowanych konstrukcji.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym