Wczoraj, notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, polska spółka Zamet Industry S.A., przyjęła od Aker Subsea AS (Norwegia) zamówienie na realizację dostaw podwodnych konstrukcji do wydobycia ropy dla projektu Kaombo u wybrzeży Angoli. Zamówienie opiewa na kwotę ponad 3,2 mln EUR. Zamet Industry będzie sukcesywnie dostarczał zamówione konstrukcje w terminach od lipca 2015 r. do lipca 2017 roku.
Firma Aker Subsea należy do Grupy Aker Solutions – jednej z największych na świecie spółek zajmujących się inżynierią, a także zintegrowanymi rozwiązaniami technologicznymi na rynku Oil & Gas. Współpraca Zamet Industry i Aker Solutions w zakresie dostaw urządzeń do podwodnego wydobycia ropy i gazu oraz maszyn przeznaczonych do pracy na platformach wiertniczych, trwa od 2003 roku. Wartość umów zawartych pomiędzy Zamet Industry a Aker Solutions tylko w ostatnim półroczu wyniosła 27,6 mln zł.
Współpraca z firmami należącymi do Grupy Aker Solutions to efekt rozwoju współpracy Zamet Industry S.A. z firmami segmentu podwodnego wydobycia ropy i gazu. Przedmiotem podpisanej umowy jest dostawa konstrukcji podwodnych dla projektu Kaombo - inwestycji m.in. francuskiego koncernu energetycznego Total, realizowanej u wybrzeży Angoli. Konstrukcje dostarczone przez Zamet będą finalnie pracować przy złożach ropy położonych od 1400 do 1950 metrów pod poziomem morza. Przewidywane jest wydobycie na poziomie około 230 tysięcy baryłek ropy dziennie, a całe złoża surowca szacowane są na 650 milionów baryłek. To bardzo duży projekt w skali ostatnich lat. Zamet Industry liczy na rozwój współpracy z Aker Solutions w zakresie dalszych dostaw konstrukcji dla tego projektu.
Zamet Industry S.A. posiada wieloletnie doświadczenie w produkcji urządzeń i konstrukcji na platformy wiertnicze, w szczególności sprzętu do podwodnego wydobycia ropy i gazu, sięgające przełomu wieku XX i XXI . Konstrukcje dostarczone przez Zamet wykorzystywane są między innymi na Morzu Północnym, u wybrzeży Republiki Konga, Angoli, Australii, Indonezji i wielu innych miejscach świata. Oprócz produkcji urządzeń Zamet zapewnia także montaż wyposażenia hydraulicznego i elektrycznego a także testy FAT (Factory Acceptance Test), po których towar dostarczany jest na miejsce przeznaczenia.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej