• <
nauta_2024

Konefał: Stocznia w Gdyni będzie budować statek ratowniczy dla okrętów podwodnych

pc

16.10.2017 15:05 Źródło: PAP
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Konefał: Stocznia w Gdyni będzie budować statek ratowniczy dla okrętów podwodnych

Partnerzy portalu

Konefał: Stocznia w Gdyni będzie budować statek ratowniczy dla okrętów podwodnych - GospodarkaMorska.pl

Stocznia Marynarki Wojennej w Gdyni będzie budować jednostkę ratowniczą dla okrętów podwodnych – zapowiedział w poniedziałek Konrad Konefał, członek zarządu MS Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych, zarządzającego funduszem Mars.

Nie ujawnił szczegółów dotyczących wymagań taktyczno-technicznych statku.

„Jako stocznie z grupy Polskiej Grupy Zbrojeniowej przystępujemy do realizacji dużego zamówienia dla Marynarki Wojennej Rzeczypospolitej Polskiej, który będziemy realizować w Gdyni” - powiedział prezes Konefał podczas konferencji prasowej w Kołobrzegu.

Zapowiedział, że planowana jest budowa jednostki służącej do celów ratowniczych, która będzie zabezpieczać funkcjonowanie m.in. okrętów podwodnych. „Program Orka będzie realizowany i okręty podwodne potrzebują zabezpieczenia w statek ratowniczy. Jednostka będzie posiadała specjalny system nurkowy, dekompresyjny, służący ratowaniu załóg z okrętów podwodnych” - wyjaśnił. Konefał dodał, że statek będzie także służył do cywilnych zadań ratowniczych.

Pytany przez dziennikarzy, do jakiego okrętu podwodnego będzie przystosowany system ratowniczy, odpowiedział, że „będzie on dopasowany do systemu niemieckiego, francuskiego albo szwedzkiego”.

„Będzie to wysokospecjalistyczna jednostka, nie tak duża jak prom. Zobaczymy, jak potoczą się negocjacje, ale jest to porównywalna a nawet i większa wartość zamówienia niż prom budowany dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej” - oznajmił. Cena budowy promu dla PŻB szacowany jest na ok. 100 mln euro.

Konefał dodał, że projekt budowy jednostki ratowniczej będzie przebiegać z około półrocznym odstępem czasu w stosunku do budowy promu dla PŻB przez Morską Stocznię Remontową Gryfia w Szczecinie.

„Jest to zgodne ze strategią rozwoju naszej grupy stoczniowej, strategią dywersyfikacji, zgodnie z którą duże jednostki planujemy budować w Szczecinie, natomiast w Gdyni chcemy ulokować docelowo produkcję jednostek mniejszych, ale wysokospecjalistycznych. Sądzimy, że oba te segmenty będą generować porównywalne przychody i zyski, a dzięki specjalizacji zakładów produkcyjnych, osiągniemy wyższą efektywność” - wyjaśnił.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.