10 lipca prom Galileusz, pływający w barwach Unity Line, został zadokowany w doku numer 5 w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia.
Podczas pobytu jednostki w stoczni zostanie przeprowadzony remont, obejmujący m.in. prace konserwacyjno-malarskie, maszynowe, elektryczne, ślusarskie i rurarskie oraz naprawę armatury dennej i burtowej.
W ostatnim czasie MSR Gryfia bardzo intensywnie współpracuje z Unity Line – pod koniec czerwca remont przeszedł Gryf, a na sierpień zaplanowany jest remont klasowy Wolina – najdłuższego promu obsługującego linię Świnoujście –Trelleborg.
Pod względem wielkości i zagospodarowania pokładów, Galileusz jest podobny do promu Gryf. Długość jednostki wynosi ponad 150 m, a linie ładunkowe mają 1742 m. Prom został zbudowany w 1995 r. jako Via Tirreno. W barwach Unity Line pływa od końca 2016 r. – początkowo obsługiwał trasę ze Świnoujścia do Ystad, a obecnie pływa do Trelleborga. Galileusz przeznaczony jest do transportowania samochodów ciężarowych i pasażerów zmotoryzowanych.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej