ew
DFDS kontynuuje inwestycje w swoją flotę. Przewoźnik poinformował właśnie, że kolejny jego statek został wyposażony w scrubbery. Tym razem jest to jednostka UN Akdeniz pochodząca z floty przejętej firmy U.N. Ro-Ro.
Instalacja scrubbera jest jednym z elementów szerszego zakresu prac, które przeprowadzane są w tureckich zakładach Gemak. Oprócz płuczki spalin, jednostka została przemalowana – na kominie promu pojawiło się logo nowego właściciela.
Podobne prace mają objąć w sumie 12 statków towarowych, z których przewoźnik korzysta na co dzień Morzu Śródziemnym. Już w ubiegłym roku DFDS zapowiedziało, że wszystkie jednostki zostaną wyposażone w urządzenia do odsiarczania spalin, a także zyskają nowe malowanie.
Montaż płuczek spalin na promach należących do floty DFDS na Morzu Śródziemnym jest istotny ze względu na wchodzącą tam wkrótce w życie dyrektywę niskosiarkową, która nakłada na armatorów obowiązek ograniczenia emisji związków siarki.
Wartość opracowanego przez DFDS programu inwestycji we flotę na Morzu Śródziemnym, sięga 300 milionów koron duńskich (ok. 171 milionów złotych).
UN Akdeniz będzie przebywał w stoczni łącznie 32 dni. Tuż po zakończeniu prac do zakładów w Tuzli trafi kolejny należący do DFDS statek.
DFDS przejęło firmę U.N. Ro-Ro w ubiegłym roku. W ten sposób duński przewoźnik zaczął działać na nowym dla siebie obszarze, który poza Turcją, obejmuje też Grecję, Włochy oraz południową części Francji.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii