PMK
Katar planuje zarobić 40 mln dolarów na eksporcie gazy ziemnego po wykonaniu rozbudowie infrastruktury do wydobycia tego surowca. Projekt ma zakończyć się w 2024 roku.
Wzrost przychodów ze sprzedaży gazu LNG ma dać rządowi dodatkowe 44 mld dolarów w 2024 roku. Większość z tych funduszy trafi do Qatar Investment Authority, katarskiego funduszu majątkowego.
Największy na świecie producent LNG chce zwiększyć swoją produkcję, ponieważ konkurujące dostawy z Australii i USA również wejdą na rynek w ciągu następnej dekady. Państwowy Qatar Petroleum zbuduje cztery nowe instalacje skraplania do 2025 roku, w porównaniu z poprzednio ogłoszonymi trzema – powiedział dyrektor generalny Saad Sherida Al Kaabi.
Katarski potencjał LNG wzrośnie do 110 milionów ton LNG rocznie z 77 milionów obecnie. W zeszłym roku w kraju ogłoszono plany zwiększenia produkcji do 100 milionów ton w ciągu siedmiu lat.
Decyzja o dalszym zwiększeniu produkcji była napędzana rosnącym popytem na gaz i dobrymi wynikami finansowymi- powiedział Al Kaabi. Całkowite wydobycie ropy i gazu w Katarze osiągnie równowartość 6,2 miliona baryłek dziennie, gdy ekspansja zostanie zakończona, co oznacza wzrost z poziomu 4,8 miliona.
Nawet jeśli firma podejmie ostateczną decyzję inwestycyjną w przyszłym roku, "będzie to bardzo trudne, aby wszystkie planowane zdolności produkcyjne były dostępne w ciągu pięciu lub sześciu lat" - powiedziała Maggie Kuang, analityk z Bloomberg NEF. - Wzrośnie konkurencja w zakresie dostępu do pracowników i sprzętu na całym świecie, a mniejsze zakłady planowane w USA będą prawdopodobnie szybciej budowane niż wielkie projekty w Katarze – dodała.
- Z drugiej strony obniżony poziom obecnych inwestycji w ropę i gaz sprawia, że jest to dobry czas na rozwój, ponieważ koszty są niskie – przekonuje Giles Farrer, dyrektor ds. badań w zakresie globalnego zaopatrzenia w gaz i LNG w firmie Wood Mackenzie Ltd..
- Katar mógł prawdopodobnie dodać dodatkowy pociąg bez znaczących dodatków" do wydatków kapitałowych, powiedział Farrer. Co więcej, "jeden z głównych konkurentów Kataru na rzecz rozwoju nowych dostaw - USA LNG - jest obecnie zaangażowany w wojnę celną z Chinami, największym na świecie rynkiem wzrostu LNG. Katar widziałby to jako szansę. "
Al Kaabi nie ujawnił, ile Qatar Petroleum wyda na rozbudowę. Powiedział, że krajowe projekty LNG mają najniższe koszty na świecie. Firma Sanford C Bernstein Ltd. oszacowała, że dodatkowe 23 miliony ton produkcji do 100 milionów ton może kosztować około 27,6 miliarda dolarów.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów