ew
Na tronie Seatrade Group pojawiła się informacja o odebraniu nowego statku do przewozu koncentratu soku z owoców cytrusowych. Juice Express, bo tak nazywa się jednostka - został zbudowany w stoczni Guangxin Shipbuilding & Heavy Industry Co., Ltd (GSHI) w Chinach.
W uroczystości brali udział m.in.: AiHu, dyrektor generalny GSHI oraz Mark Jansen, dyrektor zarządzający Seatrade Groningen i reprezentujący właścicieli, Seatrade Group of Companies i Tico Frut .
Vincent Peeters, dyrektor techniczny Seatrade Groningen wyraził swoje podziękowania wobec stoczniowców zaangażowanych w budowę statku.
Zhou Meng Yao należąca do zespołu Seatrade, nazwała i ochrzciła statek, życzyjąc statkowi, jej kapitanowi, załodze i właścicielom długiej, bezpiecznej i dostatniej przyszłości.
Projekt tego niemal 100-metrowego statku, który zastąpiwysłużoną jednostkę, opracowało biuro projektowo-konsultingowe Groot Ship Design z Holandii.
Juice Express jest przystosowany do transportu chłodzonych soków owocowych, kontenerów chłodniczych i ładunków suchych. Przestrzeń ładunkowa została podzielona na cztery części. Trzy z nich wyposażone są w zbiorniki na sok ze stali nierdzewnej.
Nowy statek to jednostka o wymiarach 100m × 16m, osiągająca prędkość 11,4 węzła. Będzie pływała pod liberyjską banderą.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej