Właściciel Destination Gotland oficjalnie potwierdził, że jego flota powiększy się nie o jeden, ale dwa nowoczesne promy. Obie jednostki zostaną zbudowane w Chinach.
O tym, że firma Rederi AB Gotland, która jest właścicielem 100 procent udziałów przewoźnika, zamierza zamówić nie jeden, a dwa nowe promy informowaliśmy już na łamach naszego serwisu. Teraz firma oficjalnie potwierdziła skorzystanie z opcji budowy statku numer dwa. Wiadomo, że będzie to jednostka bliźniacza w stosunku do pierwszego promu – będzie mogła przyjąć na pokład 1650 pasażerów i będzie zasilana paliwem LNG.
Oba statki powstają w stoczni GSI (Guangzhou Shipyard International). Już w momencie podpisywania w ubiegłym roku umowy na budowę pierwszego promu, w kontrakcie zawarto klauzulę dającą szwedzkiej firmie możliwość skorzystania z opcji zamówienia drugiego, bliźniaczego statku.
O ile pierwsza jednostka, która została zamówiona w listopadzie 2014 r., zostanie dostarczona operatowi w 2017 r., to budowa drugiej powinna się zakończyć w 2018 r.
Firma oficjalnie potwierdzając budowę skorzystanie z opcji zamówienia drugiego promu, przypomniała, że strategia zamawiania nowych promów parami funkcjonuje już od dawna. Rederi AB Gotland zamówiła dwa promy w jugosłowiańskiej stoczni, podobnie było z zamówieniem złożonym w stoczni Öresundsvarvet w Landskronie. Teraz także tradycji stało się zadość.
Najnowsza inwestycja przedsiębiorstwa Rederi AB Gotland pochłonie sumę 3 miliardów koron szwedzkich (ok. 319 milionów euro). Na mocy porozumienia ze szwedzkich Ministerstwem Transportu firma będzie obsługiwać połączenia na Gotlandię w latach 2017-2027. Jednym z warunkiem kontraktu było wdrożenie przez operatora promów napędzanych ekologicznym paliwem LNG.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek