PMK
W sierpniu odkryto nowe złoże węglowodów na Norweskim Szelfie Kontynentalnym. 10 proc. udziałów w nim ma Lotos Norge. Oznacza to, że polski koncern weźmie udział w wydobyciu od 24 do 74 mln baryłek ropy naftowej, które znajdują się w tym miejscu. Dla porównania bałtyckie złoże B8 ma potencjał tylko na 30 mln baryłek.
Operatorem złoża Langfjellet jest firma Det Norskie, w udziały w nim ma też Frigg Gama Delta. Na złożu trwajaą teraz dokładnie bada, po których będzie wiadomo, ile węglowodorów się tam mieści.
- Po sierpniowej dostawie 2 mln baryłek ropy z Bliskiego Wschodu, Lotos stawia kolejny krok na drodze ku niezależności energetycznej Polski - podkreśla na łamach portalu Trojmiasto.pl Robert Pietryszyn, prezes Grupy Lotos. - Zmierzamy w jasno wytyczonym kierunku i jak widać, w ostatnim czasie osiągamy coraz większe sukcesy we wzmacnianiu potencjału surowcowego naszego państwa. Po latach zastoju w dywersyfikacji dostaw surowców pozyskiwanych i przetwarzanych przez Lotos, zwiększamy intensywność współpracy z naszymi partnerami.
Za Lotosem bardzo dobre I półrocze. Średnie dzienne wydobycie spółek LOTOSU w Norwegii, Polsce i na Litwie wyniosło w analizowanym okresie 29 tys. baryłek ekwiwalentu ropy naftowej (boe) (+106% r/r). W całym I półroczu 2016 LOTOS wydobył blisko 5 mln boe (+135% r/r). Jest to najwyższy wynik w historii spółki.
Przychody ze sprzedaży segmentu wydobywczego wyniosły 611 mln zł (+61% r/r), na co wpływ miało zwiększone wydobycie gazu, kondensatu i ropy naftowej ze złóż na polu Sleipner (Norweski Szelf Kontynentalny) oraz złoża B8 (Morze Bałtyckie). Wynik operacyjny (EBIT) wyniósł w I półroczu br. -16,8 mln zł, co było spowodowane przede wszystkim efektem zdarzeń jednorazowych (odpisy na poszczególnych koncesjach). Oczyszczony EBIT segmentu wydobywczego wyniósł 71,4 mln zł (+56% r/r) a oczyszczony wynik operacyjny powiększony o amortyzację (EBITDA) 352 mln zł (+98% r/r).
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii