PMK
Wycieczkowiec Costa Smeralda przeszedł techniczne próby morskie przeprowadzone ze skroplonym gazem ziemnym. To pierwsza jednostka we flocie Costa Cruises z zainstalowanym napędem LNG.
Podczas prób morskich, które rozpoczęły się 16 listopada, statek przeprowadził serię testów w celu sprawdzenia poprawności działania układów, urządzeń i silników z napędem LNG.
Na początku tego miesiąca statek zakończył również swoje pierwsze przedsięwzięcie bunkrowania LNG w stoczni Meyer Turku. Po zakończeniu prób morskich statek wrócił do stoczni, aby dokończyć wyposażenie wnętrza.
Statek ma mieć długość 337 metrów i szerokość 42 metrów. Będzie to pierwszy przypadek wykorzystania silników hybrydowych z udziałem paliwa LNG na wycieczkowcach. LNG będzie przechowywane na pokładzie i używane do generowania całej energii podczas rejsu. Silniki będą zasilane skroplonym gazem Caterpillar/MaK, który spełnia najostrzejsze regulacje środowiskowe. Projektanci położyli także duży nacisk na energetyczną efektywność jednostki.
Costa Smeralda wyposażona zostanie nie tylko w innowacyjne silniki, ale także m.in. w oświetlenie LED i system odzyskiwania ciepła, a kadłub pomalowany będzie specjalnymi farbami, które zmniejszają jego opór pod wodą.
Statek będzie obsługiwał linię wycieczkową Costa Cruises, własność Carnival Corporaton. Jednorazowo na pokład zabierze aż 6 600 turystów, dla których przygotowano 2,6 tys. kabin.
Zatonęła albo nie. Co się stało ze słynną pływającą restauracją z Hongkongu?
Enamor prezentuje ofertę skierowaną do hydrografów morskich podczas Krajowych Obchodów Światowego Dnia Hydrografii
Niemiecki rząd chce kupić stocznię w Rostocku
Rozwiązania Roxtec upraszczające naprawy statków
Słynna pływająca restauracja z Hongkongu zatonęła na Morzu Południowochińskim
Przeprowadzono pierwszy w historii transoceaniczny rejs autonomicznego statku