• <

Color Hybrid przekazany armatorowi. Największy na świecie hybrydowy prom częściowo powstał w stoczni CRIST

Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Color Hybrid przekazany armatorowi. Największy na świecie hybrydowy prom częściowo powstał w stoczni CRIST
Color Hybrid przekazany armatorowi. Największy na świecie hybrydowy prom częściowo powstał w stoczni CRIST - GospodarkaMorska.pl

pc

02.08.2019 Źródło: własne

Color Hybrid już u armatora. Stocznia Ulstein Verft przekazała nowoczesny hybrydowy prom Color Line w miniony czwartek. To największa na świecie nowa jednostka typu plug-in – ładowana z lądu podczas postoju w porcie. Jej częściowo wyposażony kadłub zbudowano w stoczni CRIST w Gdyni.

– Silny nacisk na innowacje i dostarczanie najwyższej jakości naszym klientom zawsze były dla nas bardzo ważne. Dzięki ogromnej wiedzy morskiej nasi wykwalifikowani i zaangażowani pracownicy dołożyli wszelkich starań, by ukończył Color Hybrid. Chcielibyśmy wyrazić wdzięczność Color Line za dobrą i konstruktywną współpracę w całym okresie budowy. Cieszymy się, że statek jest gotowy do pracy i że pasażerowie już wkrótce będą mogli podróżować Color Hybrid – mówi Gunvor Ulstein, preses Ulstein Group.

Norweska stocznia poinformowała w komunikacie, że ponad 70% dostawców na prom Color Hybrid pochodzi z klastra morskiego w Norwegii i reprezentuje najwyższą jakość przemysłu morskiego.

– Budowa największego na świecie hybrydowego statku typu plug-in jest zgodna z ambicjami firmy w zakresie dalszego rozwoju zrównoważonych i przyjaznych dla środowiska rozwiązań dla norweskiej żeglugi – mówi Trond Kleivdal, prezes Color Line.

Prom Color Hybrid ma 160 m długości i 27,10 m szerokości. Jest wyposażony w hybrydowy system napędu głównego, który połączony z odpowiednimi parametrami jednostki zapewnia jej wysoką manewrowość. Proces ładowania baterii każdorazowo będzie odbywał się w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych lub na samym pokładzie statku.

Na promie zastosowano nowoczesne rozwiązania w zakresie zmniejszenia hałasu i emisji. Statek bezszelestnie będzie wchodził i wychodził z fiordu Sandefjord, nie emitując przy tym szkodliwych związków azotu i siarki oraz dwutlenku węgla. Akumulator jednostki o pojemności 5 MWh waży 65 t i można go naładować w ciągu godziny. Statek ma również system odzysku ciepła o mocy 5 megawatów, który wykorzystuje do ogrzewania ciepło pochodzące m.in. z gazów spalinowych. Wraz z optymalną konstrukcją kadłuba, rozwiązania te sprawiają, że prom jest energooszczędny i przyjazny dla środowiska.

Jednostka pomieści 2 000 pasażerów oraz 500 pojazdów.

Color Hybrid będzie kursował na trasie Sandefjord-Strömstad (Norwegia-Szwecja). Podróż zajmie 2 godziny i 20 minut. Nowy prom zastąpi o połowę mniejszą jednostkę Bohus (1 165 pasażerów, 240 pojazdów osobowych).

Color Hybrid - Ship of the Year 2019 from ULSTEIN on Vimeo.

 

Źródło:
własne

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 28275,00 $ tona -0,44% 21 kwi
 Cynk 2793,00 $ tona -1,13% 21 kwi
 Aluminium 2344,00 $ tona 0,86% 21 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.