pc
Color Hybrid już u armatora. Stocznia Ulstein Verft przekazała nowoczesny hybrydowy prom Color Line w miniony czwartek. To największa na świecie nowa jednostka typu plug-in – ładowana z lądu podczas postoju w porcie. Jej częściowo wyposażony kadłub zbudowano w stoczni CRIST w Gdyni.
– Silny nacisk na innowacje i dostarczanie najwyższej jakości naszym klientom zawsze były dla nas bardzo ważne. Dzięki ogromnej wiedzy morskiej nasi wykwalifikowani i zaangażowani pracownicy dołożyli wszelkich starań, by ukończył Color Hybrid. Chcielibyśmy wyrazić wdzięczność Color Line za dobrą i konstruktywną współpracę w całym okresie budowy. Cieszymy się, że statek jest gotowy do pracy i że pasażerowie już wkrótce będą mogli podróżować Color Hybrid – mówi Gunvor Ulstein, preses Ulstein Group.
Norweska stocznia poinformowała w komunikacie, że ponad 70% dostawców na prom Color Hybrid pochodzi z klastra morskiego w Norwegii i reprezentuje najwyższą jakość przemysłu morskiego.
– Budowa największego na świecie hybrydowego statku typu plug-in jest zgodna z ambicjami firmy w zakresie dalszego rozwoju zrównoważonych i przyjaznych dla środowiska rozwiązań dla norweskiej żeglugi – mówi Trond Kleivdal, prezes Color Line.
Prom Color Hybrid ma 160 m długości i 27,10 m szerokości. Jest wyposażony w hybrydowy system napędu głównego, który połączony z odpowiednimi parametrami jednostki zapewnia jej wysoką manewrowość. Proces ładowania baterii każdorazowo będzie odbywał się w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych lub na samym pokładzie statku.
Na promie zastosowano nowoczesne rozwiązania w zakresie zmniejszenia hałasu i emisji. Statek bezszelestnie będzie wchodził i wychodził z fiordu Sandefjord, nie emitując przy tym szkodliwych związków azotu i siarki oraz dwutlenku węgla. Akumulator jednostki o pojemności 5 MWh waży 65 t i można go naładować w ciągu godziny. Statek ma również system odzysku ciepła o mocy 5 megawatów, który wykorzystuje do ogrzewania ciepło pochodzące m.in. z gazów spalinowych. Wraz z optymalną konstrukcją kadłuba, rozwiązania te sprawiają, że prom jest energooszczędny i przyjazny dla środowiska.
Jednostka pomieści 2 000 pasażerów oraz 500 pojazdów.
Color Hybrid będzie kursował na trasie Sandefjord-Strömstad (Norwegia-Szwecja). Podróż zajmie 2 godziny i 20 minut. Nowy prom zastąpi o połowę mniejszą jednostkę Bohus (1 165 pasażerów, 240 pojazdów osobowych).
Color Hybrid - Ship of the Year 2019 from ULSTEIN on Vimeo.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej