PMK
Francuska firma żeglugowa Brittany Ferries i pół-publiczna spółka Somanor SAS potwierdziły rozwiązanie umowy o budowę promu napędzanego LNG z niemiecką stocznią Flensburger Schiffbau-Gesellschaft (FSG). Statek Honfleur budowany jest we Flensburgu w Niemczech od 2017 roku.
Honfleur o tonażu 42 400 ton brutto miał pierwotnie wejść do służby w czerwcu 2019 roku, ale dostawa statku została kilkakrotnie przesunięta z powodu utrzymujących się problemów finansowych napotkanych przez zarząd stoczni.
FSG od dłuższego czasu doświadcza kłopotów finansowych i zaproponowano mu linię ratunkową w postaci nowego właściciela, Tennor Holding B.V., który we wrześniu przejęła pełną własność firmy.
- Zmiana głównego akcjonariusza we wrześniu 2019 roku wraz z przybyciem Larsa Windhorsta i grupy Tennor nie pozwoliła stoczni wrócić do wzrostu i konkurencyjności – stwierdziły Brittany Ferries i Somanor w oświadczeniu.
Pod koniec kwietnia 2020 roku zadłużona stocznia złożyła wniosek o wszczęcie postępowania upadłościowego przed lokalnym sądem we Flensburgu. Sąd zatwierdził wniosek i zarządził tymczasową samorządność.
- Nieudane rozmowy z obecnym zarządem FSG i jego głównymi wierzycielami zachwiały naszą wiarę w zdolność stoczni do ukończenia statku w rozsądnym czasie - stwierdził duet.
Nie ujawniono żadnych szczegółów na temat potencjalnej alternatywnej stoczni mającej dokończyć budowę Honfleur.
W ubiegłym tygodniu irlandzka grupa transportu morskiego z siedzibą w Dublinie Irish Continental Group (ICG) rozwiązała również umowę z FSG na budowę nowego statku dla swojej spółki zależnej Irish Ferries. Statek przeznaczony na trasę Dublin-Holyhead miał pierwotnie zostać przekazany właścicielowi w 2020 roku.
Ulstein przekazuje statek CSOV Olympic Boreas. W jego budowie brała udział stocznia CRIST
Indyjska branża okrętowa nie zwalnia tempa i woduje pierwszą fregatę
Mapa historycznej Stoczni Gdańskiej
Fincantieri podpisuje z Carnival Corporation umowę na trzy wielkie statki wycieczkowe
„Freedom & Solidarity” w Gdyni, w stoczni CRIST
Stawki frachtowe kontenerowców wróciły do szczytów z 2022 r.