PMK
Francuska firma żeglugowa Brittany Ferries i pół-publiczna spółka Somanor SAS potwierdziły rozwiązanie umowy o budowę promu napędzanego LNG z niemiecką stocznią Flensburger Schiffbau-Gesellschaft (FSG). Statek Honfleur budowany jest we Flensburgu w Niemczech od 2017 roku.
Honfleur o tonażu 42 400 ton brutto miał pierwotnie wejść do służby w czerwcu 2019 roku, ale dostawa statku została kilkakrotnie przesunięta z powodu utrzymujących się problemów finansowych napotkanych przez zarząd stoczni.
FSG od dłuższego czasu doświadcza kłopotów finansowych i zaproponowano mu linię ratunkową w postaci nowego właściciela, Tennor Holding B.V., który we wrześniu przejęła pełną własność firmy.
- Zmiana głównego akcjonariusza we wrześniu 2019 roku wraz z przybyciem Larsa Windhorsta i grupy Tennor nie pozwoliła stoczni wrócić do wzrostu i konkurencyjności – stwierdziły Brittany Ferries i Somanor w oświadczeniu.
Pod koniec kwietnia 2020 roku zadłużona stocznia złożyła wniosek o wszczęcie postępowania upadłościowego przed lokalnym sądem we Flensburgu. Sąd zatwierdził wniosek i zarządził tymczasową samorządność.
- Nieudane rozmowy z obecnym zarządem FSG i jego głównymi wierzycielami zachwiały naszą wiarę w zdolność stoczni do ukończenia statku w rozsądnym czasie - stwierdził duet.
Nie ujawniono żadnych szczegółów na temat potencjalnej alternatywnej stoczni mającej dokończyć budowę Honfleur.
W ubiegłym tygodniu irlandzka grupa transportu morskiego z siedzibą w Dublinie Irish Continental Group (ICG) rozwiązała również umowę z FSG na budowę nowego statku dla swojej spółki zależnej Irish Ferries. Statek przeznaczony na trasę Dublin-Holyhead miał pierwotnie zostać przekazany właścicielowi w 2020 roku.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza